شنبه 31 شهریور 1403
EN

اخبار حج وزیارت

تمامی جزییات نام نویسی اربعینی ها در سماح/وقتی فاصله سنی عشاق الحسین(ع) از یک قَرن فراتر می رود

  • 31 مرداد 1403
  • 09:26
  • 0 دیدگاه
  • 15 بازدید
  • Article Rating
تمامی جزییات نام نویسی اربعینی ها در سماح/وقتی فاصله سنی عشاق الحسین(ع) از یک قَرن فراتر می رود

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آقای مهران فرشید مدیر کل دفتر طرح ، برنامه ، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره خدمات صورت گرفت در سامانه سماح با اشاره به بروز بودن این سامانه و رفع نقاط ضعف سالهای گذشته گفت: بحمدالله متقضیان توانستند به سهولت روند نام نویسی را انجام دهند و تا عصر روز سه شنبه 30 مرداد ماه بیش از 2 میلیون 855 هزار نفر ثبت نام خود را قطعی و کامل کرده اند.
وی با بیان اینکه تعداد معدودی از متقاضیان نیز هنوز ثبت نام خود را با انتخاب بسته بیمه ای تکمیل نکرده اند افزود:به همه افرادی که در روزهای آتی قصد عزیمت به عتبات را دارند توصیه اکید می کنیم که نام نویسی و دریافت خدمات بیمه ای را جدی بگیرند.
فرشید درباره خدمات بیمه ای اظهار کرد: حدود 51 درصد ثبت نام کنندگان بسته اول بیمه، حدود 45 درصد بسته سوم بیمه و حدود 4 درصد بسته دوم بیمه را انتخاب کرده اند. بسته اول به مبلغ 80 هزار تومان، بسته دوم 90 هزار تومان و بسته سوم 100 هزار تومان می باشد.
وی درباره دیگر انتخابات متقاضیان در سامانه سماح گفت: غالب عزیزان درخواست عزیمت به صورت زمینی را ثبت کرده اند؛ 58 درصد مرز مهران، 21 درصد شلمچه ، 9 درصد خسروی، 6 درصد چذابه، 4 درصد هوایی و معدود افرادی نیز سایر مبادی مرزی را برگزیده اند.
حدود 62 درصد متقاضیان آقایان و نزدیک به 38 درصد نیز بانوان می باشند که در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.
فرشید تصریح کرد: 45 درصد متقاضیان سفر با اتوبوس، 28 درصد خودروی شخص، 8 درصد تاکسی، 4 درصد هواپیما ، 2درصد قطار و یک درصد نیز مینی بوس را در سامانه ثبت کرده اند.
وی افزود: بیشترین درخواست ثبت شده برای خروج از مرزها به جهت موسم اربعین مربوط به روز 25 مرداد ماه و بازگشت به کشور نیز روز 31 مرداد ماه بوده است.
مدیر کل دفتر طرح ، برنامه ، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه میانگین سنی زایران ثبت نام کننده اربعین حسینی 1403 حدود 37 سال می باشد گفت: این میانگین سنی نسبت به سال گذشته یک سال جوانتر شده است ؛ همچنین تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح نسبت به سال گذشته تقریبا برابر می باشد.
وی افزود: بیشترین میانگین سنی مربوط به 40 تا 50 سال می باشد؛ البته از همه اقشار سنی در سامانه سماح نام نویسی کرده اند و این نشاندهنده عشق مردم از هر سن و سالی به اهل بیت عصمت و طهارت است.
فرشید با بیان اینکه حدود 6 درصد ثبت نام شدگان زیر 10 سال هستند گفت: حدود 185 هزار نفر از متقاضیان در فاصله سنی کمتر از 10 سال می باشند ؛ حدود 2 درصد ثبت نام شدگان نیز بالای 90 سال هستند که حدودا 35 هزار نفر می باشند.
فرشید با بیان اینکه عشق امام حسین و اهل بیت پیر و جوان نمی شناسد گفت: در میان ثبت نام شدگان از نوزاد 14 روزه تا خانم 103 ساله وجود دارند که تفاوت سنی این افراد بیش از یک قرن می باشد.
وی در پایان برای تمامی زوار الحسین آرزوی سفری توام با سلامت، امنیت و رعایت تمامی دستورالعمل ها را کرد

مدیر سایت امتیاز به خبر :