جستجو
شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN
صفحه اصلی
اخبار حج وزیارت
حج تمتع
اخذ کدرهگیری جهت ثبت نام حج
ثبت نام در کاروانهای حج تمتع
نقل و انتقال اسناد حج تمتع
میزخدمت الکترونیکی
ورود به سامانه میزخدمت الکترونیکی
خدمات به شهروندان
عتبات عالیات عراق
پیش ثبت نام عتبات عالیات
ثبت نام در کاروانهای عتبات عالیات عراق
راهنما
ثبت نام اینترنتی (درصورت نداشتن نام کاربری ابتدا باورود به منوی کاربرجدید در سامانه ثبت نام کنید)
سامانه سماح (ویزای عتبات عالیات عالیات عراق در ایام اربعین)
توصیه های امنیتی به زائران
نمونه قرارداد کارگزار با زائر عتبات عالیات
نظرسنجی
تعهدات جبران خسارت زائرین(بیمه)
حج و عمره
سامانه تکمیل اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع
اولویت اعزام دارندگان اسناد ودیعه حج تمتع
بررسی اولویت های اسناد عمره مفرده
اسناد بانک ملی
اسناد بانک ملت
نقل و انتقال اسناد
اسناد حج تمتع
سامانه درخواست نقل و انتقال اسناد حج تمتع
اسناد عمره مفرده
آشنایی با نحوهی نقل و انتقال قبوض ودیعهگذاری
تعرفه خدمات دفاتر زیارتی جهت ثبت نام در کاروانهای حج تمتع1402
نظرسنجی
کانال ارتباطی پیامرسان بله
کانال ارتباط با زائرین حج (پیام رسان گپ)
اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی (ره)
کاروانهای عمره 1402
خدمات به کارگزاران زیارتی
تشکیل پرونده مختص کارگزاران زیارتی
تکمیل فرم اینترنتی
راهنمای تشکیل پرونده الکترونیکی کارگزاران زیارتی
تشکیل پرونده کارگزاران زیارتی
ارسال و دریافت مکاتبات اداری مختص دفاترزیارتی
سامانه دادور(پیشخوان مجوزهای کشور)
ورود به سامانه مکاتبات اداری
مجوز دفتر / شرکت خدمات زیارتی (بندپ)
آیين نامه نظارت بر تاسيس و فعاليت دفترهاي خدمات مسافرتي، سياحتي، جهانگردي و زيارتي
مصوبه تاسيس و فعاليت دفترهاي خدمات مسافرتي، سياحتي، جهانگردي و زيارتي
فرمهای مورد نیاز دفاترزیارتی
استعلام اماکن ناجا
مدارک لازم جهت دریافت استعلام اماکن ناجا
راهنمای بررسی دفتر توسط اداره اماکن ناجا
دانلود فرم های موردنیاز استعلام محل دفتر از اداره اماکن ناجا
دریافت فرمها
منشور اخلاقی کارگزاران سازمان حج وزیارت
نظرسنجی از مدیران عتبات علیات
بازرسی و رسیدگی به شکایات
سامانه بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حج وزیارت
سامانه دادور (پیشخوان مجوزهای کشور)
تماس با واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات استان تهران
دستورالعمل نحوه رسیدگی به تخلفات دارندگان مجوز زیارتی
کمیته بدوی رسیدگی به تخلفات دفاترو شرکتهای خدمات زیارتی
توصیه واحد بازرسی حج وزیارت استان تهران به هموطنان عزیز
کمیته سلامت اداری
سئوالات متداول
لیست خدمات قابل ارائه حج وزیارت استان تهران
نظرسنجی خدمات سازمان حج وزیارت
سوالات متداول
مزایده ها و مناقصه ها
قراردادها و مجوزها
ورود به سامانه
تماس با ما
بیانیه حریم خصوصی
توافق نامه سطح خدمات پورتال
راهبرد مشارکت در پرتال اطلاع رسانی حج وزیارت استان تهران
تماس باواحدهای اداری
اهداف و ساختار
دستورالعمل بروزرسانی تارنما
شناسنامه و فهرست خدمات حج وزیارت استان تهران
ارتباط مستقیم بامدیراستان
مشارکت شهروندان در فرآیندها و تصمیمات دستگاه اجرایی
نتایج جستجو
ثبت نام عتبات عالیات
ثبت نام کاروان های سوریه
اخبار حج وزیارت
اخبار حج وزیارت
شرایط و دستور العمل ثبت نام عمره مفرده
22 آذر 1402
10:22
0 دیدگاه
1204 بازدید
سفرهای عمره مفرده پس از 8 سال وقفه و با عنایت الهی و تلاش تمامی دست اندرکاران در کشورمان و کشور میزبان از سرگیری می شود و نخستین گروه زائران ایرانی 28 آذرماه به سرزمین وحی مشرف میگردند.
۲- این دوره سفرهای عمره مفرده زائران ایرانی از تاریخ 28 آذرماه لغایت 9 اسفند ماه 1402 خواهد بود که در این بازه زمانی ایام ماه مبارک رجب و شعبان نیز قرار دارد.
۳- حدود 70 هزار نفر از متقاضیان و مشتاقان تشرف در قالب 550 کاروان از 10 ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
۴- در این مرحله از اولویت های 1 تا 150 ثبت نام به عمل می آید.
بدیهی است در صورت تکمیل نشدن ظرفیت لازم بعد از گذشت 48 ساعت، اولویت های بعدی نیز اعلام می شود.
۵- زائران کشورمان 10 روز در عربستان اقامت خواهند داشت؛ 5 روز در مدینه منوره و 5 روز در مکه مکرمه.
۶- با توجه به اینکه اعلام گروههای مربوط به ماه رجب و شعبان تا ابتدای رمضان به صورت همزمان در معرض عموم قرار می گیرد ، لذا افرادی که زودتر مراجعه نمایند و ثبت نام کنند می توانند از اولویت زمانی دلخواه خود استفاده نمایند.
۷- نام نویسی متقاضیان در سامانه عمره به نشانی
omreh.haj.ir
انجام میگیرد، بدین صورت که چهارشنبه ساعت 11:00 خانواده ها گروه بندی خواهند نمود و به دنبال آن پنجشنبه ساعت 09:00 صبح انجام رزرو و ثبت نام قطعی آغاز خواهد شد.
۸- 150 اولویت اول پس از انجام رزرو، می بایست در کوتاهترین زمان ممکن (حداکثر 24 ساعت) به دفتر زیارتی منتخب خود مراجعه و ثبت نام را قطعی نمایند.
۹- با تلاش شبانه روزی همکاران زحمت کش سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، تمهیدات اجرایی و فرهنگی لازم اندیشیده شده است تا زائران حرم امن الهی سفری توأم با آرامش و معنویت داشته باشند.
۱۰- سازمان حج و زیارت در تلاش است با تحقق شرایط لازم، نسبت به اعزام عمره گزاران ایرانی در ماه مبارک رمضان نیز اقدام نماید.
۱۱- ده گروه قیمتی از 402.339.000 ریال شروع می شود و سقف آن 442.128.000 ریال می باشد.
۱۲- ظرفیت کاروان های عمره در این دوره از 90 تا 167 نفره بصورت متغیر می باشد.
۱۳- 10 ایستگاه پروازی شامل ایستگاههای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز ، یزد، اهواز ، کرمان، زاهدان خواهد بود که زائران تمامی استانها از این ایستگاههای پروازی عزیمت خواهند نمود.
۱۴- نخستین پرواز از ایستگاه پروازی تهران ( فرودگاه امام خمینی ره ) می باشد.
۱۵- تا روز 12دی ماه روزانه دو پرواز در نظر گرفته شده و از 13 دی ماه تا 10 اسفندماه نیز روزانه 4 پرواز صورت می گیرد.
۱۶- پروازهای زائران عمره مفرده توسط شرکتهای هواپیمایی معراج و ایرانایر انجام خواهد شد.
۱۷- خدمات پزشکی در مکه و مدینه توسط مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر انجام خواهد پذیرفت.
۱۸- قراردادهای اسکان، تدارکات، تغذیه، حمل و نقل با جدیت و متعهدانه پیگیری شده تا زائران معزز در مدت زمان حضور در سرزمین وحی، خدمات لازم و در خور شأن را دریافت نمایند.
۱۹- طبخ و تهیه غذا در شرایطی کاملا بهداشتی و با استفاده مواد غذایی با کیفیت و مطابق استانداردها انجام میگیرد. غذای زائران ایرانی در آشپزخانه متمرکز و با فرآیند کاملا صنعتی و بهداشتی انجام می شود.
۲۰- در خصوص حمل و نقل نیز طبق قراردادهایی که با شرکتهای معتبر منعقد شده، از اتوبوسهای با کیفیت برای زائران در حمل و نقل برون شهری و زیارت دوره بهره میگیریم و همچنین حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه نیز با کیفیت مناسب و به صورت 24 ساعته انجام میگیرد.
۲۱- ضمنا دارندگان کارت های ودیعه گذاری عمره مفرده، برای آگاهی از الویت تشرف خود، می توانند به پایگاه خبری حج و زیارت (
www.haj.ir
) قسمت جستجوی اولویت مراجعه نمایند و یا با کد دستوری #64511
4* از طریق تلفن همراه از الویت تشرف خود آگاه شوند که البته مراتب از طریق ارسال پیامک به واجدین شرایط تشرف نیز اطلاع رسانی خواهد گردید.*
۲۲- نحوه ثبتنام:
دارندگان کارتهای ثبت نامی عمره مربوط به نام نویسی عمومی سال 1387 از اولویت 1 تا 150 :
این افراد میباید با مراجعه به سامانه
omreh.haj.ir
اقدام به تکمیل و بروز رسانی اطلاعات خویش و همچنین تشکیل گروه (به همراه اعضای خانواده، بستگان، آشنایان و ... ) جهت تشرف در یک کاروان نمایند.
۲۳- رزرواسیون افراد صرفاً با مراجعه مستقیم ایشان به سامانه
omreh.haj.ir
فراهم خواهد بود و به متقاضیان گرامی توصیه میشود برای صرفه جویی در وقت و نیز سهولت کار، قبل از شروع ثبتنام در گروههای اعزامی، به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه، تشکیل گروه و در نهایت اخذ کلمه کاربری و رمز ورود اقدام نمایند.
۲۴- پس از نامنویسی اولیه (رزرواسیون) متقاضی در گروههای اعزامی، میباید حداکثر ظرف مدت 24 ساعت به کارگزار مربوط مراجعه نموده و مدارک خواسته شده را ارائه نماید.
۲۵- بدیهی است قطعی شدن ثبتنام مقدماتی افراد منوط به مراجعه بموقع و ارائه کامل مدارک موردنیاز (قید شده در برگه رزرواسیون) به کارگزار خواهد بود.
۲۶- مدت زمان مجاز واریز مابهالتفاوت هزینه سفر پس از قطعی شدن ثبتنام، حداکثر 48 ساعت بوده که درصورت عدم واریز هزینه سفر در این فرصت، متقاضی بطور خودکار(سیستمی) حذف و فرد جدید جایگزین وی خواهد گردید.
۲۷- حمل و نقل هوایی :
ایستگاه های پروازی:
10 ایستگاه (تهران- اصفهان- ساری- اهواز- یزد- کرمان- زاهدان – مشهد- شیراز- تبریز)
تاریخ شروع پروازها:
از 28/09/1402 لغایت 10/12/1402
۲۸- مبلغ بلیط : 13 میلیون تومان
مبلغ بلیط کودکان 2 تا 12سال 75% نرخ افراد بزرگسال در رفت و برگشت خواهد بود و مبلغ بلیط خردسالان (کودکان زیر2سال) 10% افراد بزرگسال در هر مسیر خواهد بود.
۲۹- سقف بار مجاز قابل حمل توسط هر زائر (حداکثر 2 بسته جمعاً 40 کیلوگرم و یک عدد ساک دستی همراه مسافر به وزن 5 کیلوگرم).
۳۰- بدیهی است هزینه بار مازاد از زائر توسط شرکت های هواپیمایی اخذ میگردد.
۳۱- حضور مستمر و ثابت نماینده دفتر حج و زیارت حداقل 6 ساعت قبل و یک ساعت بعد از پرواز در فرودگاه الزامی است.
۳۲- تنظیم صورتجلسه پرواز بلافاصله بعد از انجام پرواز و ثبت دقیق آن در سامانه و سیستم مربوطه
۳۳- تعامل مسئولین ثبت صورتجلسه پروازی با نمایندگان شرکت هواپیمائی در خصوص رفع مغایرت های احتمالی.
میگردد: 1- درحال حاضر دارندگان کارت ثبتنامی عمره مفرده از اولویت 1 تا 150 دارای اولویت تشرف به عمره سالجاری میباشند.2- کلیه دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی که نسبت به تبدیل قبض خود به کارت ثبتنامی جدید اقدام نمودهاند، نیز در اولویت تشرف خواهند بود (دارای اولویت یک).3- دفاتر حج و زیارت استانی بلافاصله بعد از دریافت سیستمی گروههای تخصیصی، نسبت به صدور حکم هر یک از گروهها برای دفاتر زیارتی مد نظر اقدام نمایند.4- مدیر محترم حج و زیارت استان پس از تخصیص گروههای اعزامی به دفاتر زیارتی، به نحو مقتضی نسبت به اطلاع رسانی موضوع در سطح استان اقدام خواهند نمود.5- دفاتر زیارتی مجاز سطح کشور می توانند در راستای خدمت رسانی به متقاضیان اعزام نسبت به انجام امور مربوط به رزرواسیون و ثبت نام از ایشان اقدام نموده و در قبال آن حقالزحمه تعیین شده را دریافت نمایند.6- تمام متقاضیان اعزام به عمره مفرده سال 1402 میبایست دارای گذرنامه مستقل با حداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ پرواز باشند. ضمناً مسئولیت کنترل گذرنامه متقاضیان اعزام، من حیث تاریخ اعتبار لازم برای دریافت روادید، سلامت فیزیکی و مخدوش نبودن آن و همچنین دارا بودن صفحات خالی برای درج مهر ورود و خروج، با دفتر زیارتی مجری بوده و لازم است در این خصوص تأکید لازم به ایشان معمول گردد.7- متقاضیان ثبت نام میتوانند از ساعت 11 صبح روز چهارشنبه 22/09/1402 با مراجعه به سامانه
omreh.haj.ir
نسبت به تشکیل گروه اعزامی و اخذ کد رهگیری اقدام و متعاقب آن از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 23/9/1402 با مراجعه مجدد به سامانه یادشده، نسبت به انجام ذخیره جا (رزرواسیون) مبادرت نمایند. 8- پس از انجام ثبت نام مقدماتی و مراجعه متقاضی به دفتر زیارتی مجری برای قطعی نمودن ثبت نام، کارگزار منتخب می باید ضمن رویت اصل شناسنامه و کارت ملی، نسبت به اخذ کارت ثبت نامی عمره، گذرنامه و دو قطعه عکس جدید و سپس صدور برگه واریز هزینه سفر برای هریک از افراد اقدام نموده و در خصوص واریز وجوه مربوط در اسرع وقت ممکن و توجه به فرصت محدود برای انجام سایر امور همچون اخذ روادید، جلسات آموزشی و .... تأکید نماید.9- پس از قطعی شدن ثبتنام و واریز وجوه و همچنین انجام سایر امور مربوط، مدیریت حج و زیارت استان نسبت به ارسال سیستمی اطلاعات گروه، برای اخذ روادید اقدام خواهد نمود.10- با دریافت روادید الکترونیکی هر گروه، مدیریت محترم دفتر حج و زیارت استان می باید ضمن اطلاعرسانی به موقع به دفتر زیارتی مجری، بمنظور اطمینان از اخذ روادید تمامی اعضای گروه و کنترل محتویات روادید بویژه عکس متقاضی، اعتبار و درج مشخصات صحیح افراد (پس از اخذ تأیید کارگزار مجری) از صحت روند امور اطمینان حاصل نماید. 11- نماینده دفاتر حج و زیارت استانی (در ایستگاه پروازی)، می باید حداقل 6 ساعت قبل و 1 ساعت پس از پرواز در فرودگاه حاضر بوده و صورت جلسه نهایی پرواز را که مبنای تسویه حساب با شرکت های هواپیمایی است؛ مهر و امضاء نموده و صورت جلسه مزبور را در اولین فرصت (کمتر از 12 ساعت ) در سامانه مربوط ثبت و تائید نهایی نماید.12- مدیریت حج و زیارت استان میباید گذرنامه افرادیکه به هر دلیل از انجام سفر منصرف میشوند را نزد خود نگه داشته و بعد از پایان اعتبار و یا ابطال روادید، به فرد منصرف تحویل دهد.13- باتوجه به کثرت ودیعه گذاران در نوبت تشرف و شرایط جاری، در حال حاضر امکان تخصیص سهمیه به اشخاص حقیقی و حقوقی همچون نهادهای دولتی و غیردولتی؛ مراکز آموزشی و .... وجود ندارد، لیکن در صورت اخذ هرگونه تصمیم جدید و اخذ مجوزهای مربوط، مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیر سایت
امتیاز به خبر :
فایل پیوست
UMREH1
آرشیو اخبار
اردیبهشت 1403
[1]
فروردین 1403
[5]
اسفند 1402
[10]
بهمن 1402
[28]
دی 1402
[13]
آذر 1402
[26]
آبان 1402
[11]
مهر 1402
[21]
شهریور 1402
[8]
مرداد 1402
[12]
تیر 1402
[13]
خرداد 1402
[5]
اردیبهشت 1402
[8]
فروردین 1402
[9]
اسفند 1401
[15]
بهمن 1401
[16]
دی 1401
[11]
آذر 1401
[9]
آبان 1401
[9]
مهر 1401
[14]
شهریور 1401
[10]
مرداد 1401
[4]
تیر 1401
[18]
خرداد 1401
[26]
اردیبهشت 1401
[16]
فروردین 1401
[25]
اسفند 1400
[27]
بهمن 1400
[21]
دی 1400
[19]
آذر 1400
[15]
آبان 1400
[19]
مهر 1400
[17]
شهریور 1400
[24]
مرداد 1400
[13]
تیر 1400
[20]
خرداد 1400
[21]
اردیبهشت 1400
[10]
فروردین 1400
[5]
اسفند 1399
[10]
بهمن 1399
[17]
دی 1399
[14]
آذر 1399
[7]
آبان 1399
[9]
مهر 1399
[14]
شهریور 1399
[15]
مرداد 1399
[23]
تیر 1399
[14]
خرداد 1399
[10]
اردیبهشت 1399
[8]
فروردین 1399
[7]
اسفند 1398
[5]
بهمن 1398
[8]
دی 1398
[10]
آذر 1398
[6]
آبان 1398
[9]
مهر 1398
[11]
شهریور 1398
[8]
مرداد 1398
[11]
تیر 1398
[12]
خرداد 1398
[7]
اردیبهشت 1398
[10]
فروردین 1398
[3]
اسفند 1397
[9]
بهمن 1397
[6]
دی 1397
[3]
آذر 1397
[2]