شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

از سرگیری اعزام های عمره تحقق یافت/ چشم انتظاران پس از 9 سال به سرزمین وحی مشرف می شوند/ آغاز پروازها از 28 آذرماه 1402

  • 22 آذر 1402
  • 09:35
  • 0 دیدگاه
  • 155 بازدید
  • Article Rating
از سرگیری اعزام های عمره تحقق یافت/ چشم انتظاران پس از 9 سال به سرزمین وحی مشرف می شوند/ آغاز پروازها از 28 آذرماه 1402

رییس سازمان حج وزیارت اعلام کرد که بحمدالله با تلاش های صورت گرفته عملیات عمره مفرده پس از حدود 9 سال وقفه آغاز می شود و ثبت نام عزیزان روز چهارشنبه 22 آذر ماه برای اولویت های 1 تا 150 انجام می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج وزیارت امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با عنایت الهی و تلاش تمامی دست اندرکاران کشورمان خصوصا حمایت های ریاست محترم جمهوری ، نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی ، سازمان هواپیمایی کشوری، نیروی انتظامی و سایر نهادها و دستگاههای همکار بعد از حدود 9 سال وقفه ، سفرهای زیارتی عمره مفرده برای زایران ایرانی آغاز می شود و نخستین گروه زایران اعزامی ان شاالله 28 آذرماه به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.
وی افزود: ثبت نام از متقاضیان تشرف که در این مرحله شامل اولویت های 1 تا 150 می باشند از ساعت 11 فردا چهارشنبه 22 آذرماه 1402 آغاز و این عزیزان می بایست به سامانه عمره به نشانی omreh.haj.ir مراجعه و نسبت به گروه بندی اقدام نمایند؛ به دنبال آن متقاضیان باید از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 23 آذر ماه 1402 با انجام رزرو و قطعی نمودن ثبت نام اقدام لازم را برای طی مراحل انجام دهند و به شرکت زیارتی منتخب خود مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده و پرداخت وجه ظرف 48 ساعت اقدام نمایند بدیهی است در صورت عدم مراجعه در زمان مقرر ، رزرو صورت گرفته لغو و نوبت به سایر متقاضیان تخصیص می یابد.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در خصوص واریز وجه نیز شعب شیفت از سوی بانک در روزهای تعطیل جمعه و یکشنبه در نظر گرفته شده است تا کار متقاضیان به سهولت انجام پذیرد.
**ثبت نام از اولویت های 1 تا 150 در مرحله نخست
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برای اولویت های 1 تا 150 پیامک ارسال شده است گفت: در این مرحله فقط از این عزیزان ثبت نام به عمل می آید و در صورتی که ظرفیت های بالاتر اعلام شود، اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد ؛ بنابراین توصیه می شود که فقط عزیزانی که دارای اولویت های ذکر شده هستند به سامانه عمره مراجعه نمایند.
وی افزود: همه متقاضیان می توانند با مراجعه به تارنمای سازمان حج و زیارت به آدرس www.haj.ir قسمت جستجوی اولویت از اولویت خود مطلع شوند یا با کد دستوری #64511*4* این کار را انجام دهند.
**اعزام 70 هزار متقاضی سفر عمره از 10 ایستگاه پروازی
وی با بیان اینکه نزدیک به 5 میلیون و 700 هزار نفر متقاضی سفرهای عمره مفرده وجود دارند گفت: در مرحله نخست اعزام های عمره مفرده ، حدود ۷۰ هزار نفر از متقاضیان در قالب 550 کاروان از 10 ایستگاه پروازی طی بازه زمانی ۲۸ آذر ماه لغایت 10 سفند ماه به سرزمین وحی مشرف می شوند. نخستین پرواز زایران کشورمان نیز از ایستگاه پروازی تهران فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) می باشد.
رییس سازمان حج و زیارت مدت اقامت زایران در سرزمین وحی را سفر عمره مفرده 10 روز دانست و گفت: زایران کشورمان 5 روز در مدینه منوره و 5 روزدرمکه مکرمه حضور خواهند داشت .
**کمترین و بیشترین قیمت سفر عمره مفرده
حسینی در خصوص قیمت سفر عمره مفرده نیز توضیح داد: 10 گروه قیمتی تعیین شده که کمترین قیمت حدود  40 میلیون و 200 هزار تومان و بیشترین قیمت حدود 44 میلیون و 200 هزار تومان است ؛ که این 10 گروه قیمتی در نظر گرفته شده بنابر کیفیت هتل ها و ایستگاههای پروازی متغیر می باشد اما خدمات تغذیه و سایر خدمات اجرایی یکسان است.
رییس سازمان حج وزیارت تاکید کرد: تلاش کردیم بتوانیم هزینه سفر را به حداقل برسانیم و خدمات شایسته ای را نیز با همین قیمت به زایران عزیز ارایه دهیم ؛ سعی داریم تا زایران در مدت حضور بهترین بهره معنوی را از سفر عمره کسب کنند ودر خصوص خدمات اجرایی نیز اعزام زایران از مدینه به مکه به وسیله قطار سریع السیر را دنبال می کنیم.
حسینی درباره قیمت اعلامی و خدمات درنظر گرفته شده گفت: قیمت اعلامی شامل هزینه هتل،تغذیه، هواپیما، هزینه های اجرایی عملیات، حمل و نقل درون شهری، حمل ونقل برون شهری و انشاالله استفاده از قطار سریع و السیر مدینه به مکه می باشد.
**کاروانهای 90 تا 167 نفره برای سفر عمره
رییس سازمان حج و زیارت در خصوص کاروان ها نیز تصریح کرد: کاروان های ما نیز در این دوره ۹۰ تا ۱۶۷ نفره می باشند و تدابیر لازم اعم از گروه بندی قیمتی نیز اندیشیده شده و در زمان ثبت نام مشخص می باشد.
وی درباره خدمات بیمه ای و پوشش آن برای زایران عمره گفت: پوشش بیمه ای برای بیمه عمر 100 میلیون تومان ، بیمه درمان 100 میلیون تومان، بیمه حادثه 600 میلیون تومان، هزینه بار رفت 17 میلیون تومان و هزینه بار برگشت 20 میلیون تومان می باشد.
حسینی درباره ارز همراه زائران عمره هم گفت: ارز همراه همانند سایر سفرهای مسافرتی از طریق بانک مرکزی در دستور کار قرار دارد که طی روزهای آینده به دفاتر خدمات زیارتی اعلام می‌شود تا زائران بتوانند آن را دریافت کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت درباره سوالی مبنی بر سود سپرده زائران عمره در بانک‌های عامل افزود: میزان سود مشارکت بر اساس عقود قرارداد اسلامی است‌؛ بر همین اساس مبالغ متغیری دارد.
رئیس سازمان حج و زیارت درباره چرایی راه اندازی دیرهنگام عمره پس از برقراری روابط با عربستان اشاره کرد و گفت: این امر بیشتر به تحریم ظالمانه علیه کشور مرتبط است. موضوع انتقال ارز به کشور میزبان از طریق بانک‌های سایر، مشکلی بود که باید حل می‌شد. برای این منظور مسوولان کشور به عربستان سفر کردند و ‌‌با عربستان مذاکراتی داشتند.
حسینی با بیان اینکه در عمره سعی کردیم از سیستم حمل و نقل پروازی داخلی بهره بگیریم، ادامه داد: عربستان اجازه داد شرکت‌های هواپیمایی دیگر در این‌ مورد مشارکت داشته باشند که البته ریاست سازمان هواپیمایی به عربستان سفر کرد و برایاین مرحله از ایرلاین‌های معراج و ایران‌ایر استفاده خواهیم کرد.
وی درخصوص همکاری طرف عربستانی نیز اظهار کرد: همه تلاش دو طرف در سایه روابط دیپلماتیک به خوبی صورت گرفت وبا توجه به رایزنی های ایجاد شده با وزارت حج و عمره عربستان و همکاری همه دستگاههای ذیربط اقدامات شایسته برای از سرگیری اعزام ها انجام شد؛ تمامی تلاش دو طرف بدین منظور است که شرایط مطلوبی برای زایران فراهم آیدو زایران سفری همراه با عزت، کرامت و سلامت را داشته باشند.
**توانایی اعزام 800 هزار نفر در سال را داریم
حسینی درباره اینکه سازمان حج وزیارت تا چه میزانی توان اعزام متقاضیان عمره را دارد و افراد در نوبت چند سال باید در انتظار بمانند گفت: اگر تمامی شرایط مهیا شود و موانعی در راستای اجرای عملیات و برنامه ریزی ها نباشد ، می توانیم سالانه بیش از 800 هزار نفر را اعزام کنیم.
وی درباره مردمی سازی زیارت که یکی از تاکیدات رییس جمهوری بوده نیز اظهار کرد: سازمان حج و زیارت شاید یکی از دستگاههای نخست باشد که دراین راستا گام برداشته چرا که حدود نیروهای کارمند این سازمان در کشور به 500 نفر هم نمی رسد اما از ظرفیت عظیم مردمی در قالب کارگزاران مدیران کاروان، عوامل و .... استفاده می کنیم که این رویکرد سازمان حج و زیارت در همان راستای فرمایشات رییس جمهوری بوده است.
رییس سازمان حج و زیارت از زحمات و تلاش های همه دست اندرکاران و دستگاههای همکار در راستای برقراری سفرهای عمره مفرده قدردانی کرد.

 

مدیر سایت امتیاز به خبر :