یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

تازه ترین آمار ثبت نام و اعزام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات

  • 23 آبان 1402
  • 08:42
  • 0 دیدگاه
  • 112 بازدید
  • Article Rating
تازه ترین آمار ثبت نام و اعزام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات

به گفته معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تا کنون بیش از 60 هزار نفر از متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در آبانماه در سامانه عتبات ثبت نام کرده اند که این میزان استقبال طی دو سال گذشته کم نظیر می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص اعزام های عتبات عالیات در پاییز امسال گفت: اعزام ها نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته رشد دارد که شاهدیم این میزان نام نویسی برای تشرف به عتبات در طول دو سال گذشته و بعد از سرگیری اعزام ها پس از دوران کرونا در طرح نوین عتبات، کم نظیر می باشد.
وی با بیان اینکه میزان نام نویسی برای تشرف به عتبات در آبان ماه رشد استقبال متقاضیان از اعزام با کاروان های سازمان حج و زیارت را نشان می دهد، گفت: از 60 هزار نفر متقاضی که تاکنون نام نویسی کرده اند 25 درصد به اعزام هوایی و بقیه به اعزامهای زمینی استقبال کرده اند؛ همچنین تاکنون 35 هزار نفر از این تعداد اعزام شده اند.
محمدی با اشاره به اعزام های مهر ماه نیز گفت: حدود 44 هزار نفر در مهر ماه نام نویسی کرده و به زیارت حرمهای مطهر اعتاب مقدسه عراق مشرف شده اند که در حقیقت شاهد رشد تعداد متقاضیان در پاییز امسال هستیم.
وی با بیان اینکه خدمات ارایه شده به زایران بر اساس استانداردهای تدوین شده صورت می گیرد گفت: خدماتی که توسط شرکت های مجری صورت می گیرد براساس دستورالعمل های تدوین شده که از قبل ابلاغ شده انجام می شود و نظارت کامل از سوی سازمان انجام می شود ؛ زایران نیز بعد از مراجعه به ایران می توانند نظرات خود را در قالب یک نظر سنجی ارایه دهند تا در صورت نیاز پیگیری های لازم از سوی سازمان انجام پذیرد . در هر صورت رضایتمندی زایران مهمترین اولویت ما محسوب می شود.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زایران می توانند از طریق کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به سفر عتبات مشرف شوند گفت: سامانه عتبات به آدرس atabatorg.haj.ir آماده درخواست های نام نویسی و اعزام زایران می باشد و به این عزیزان توصیه اکید می شود که از عزیمت با کاروان های غیرمجاز خودداری کنند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :