پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

همراه با حاجیان در سومین دعای کمیل مدینه منوره

  • 05 مرداد 1398
  • 13:27
  • 0 دیدگاه
  • 1758 بازدید
  • Article Rating
همراه با حاجیان در سومین دعای کمیل مدینه منوره

سومین مراسم دعای پرفیض کمیل شب گذشته در سرزمین وحی و محل اقامت زائران ایران زمین طنین انداز شد .
دعای کمیل در مدینه النبی (ص) به صورت متمرکز در سه هتل با حضور زائران و نیز علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در حال و هوایی متفاوت همزمان با سالروز زیارتی امام علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار شد و طی آن مداحان در رثای رسول اکرم (ص) و ائمه مظلوم بقیع و امام علی ابن موسی الرضا (ع) مرثیه سرایی کردند.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در این مراسم ،مدینه النبی (ص) را مدرسه ای بزرگ برای تربیت انسان های والا خواند و گفت :
مدینه اردوگاهی برای تربیت نیرو و حفاظت از مقر اسلام بود که پیامبر(ص) به صورت مستمرنیرو در این راستا برنامه ریزی می نمود و خود نیزدر بسیاری از این جنگ ها فرمانده بود.
عبدالفتاح نواب با بیان اینکه عمده جنگ های دشمنان علیه اسلام تا قبل ازتثبیت اسلام و پیامبربود،افزود : چنانکه جنگ احد درس اطاعت از رهبری را به ما می آموزد.
وی در ادامه با اشاره به "الْحَجُّ وَ الْعُمْرَةُ سُوقَانِ مِنْ أَسْوَاقِ الْآخِرَةِ " ازامام باقر (ع) گفت : حج و عمره دو بازارهستند اما بازار دنیایی محسوب نمی شوند و برای اینکه از بازار و اسرار آخرت درس بگیریم باید به قرآن مراجعه کنیم.
وی گفت: درهرکاری که انسان می خواهد انجام دهد مهم آن است که خدا را مدنظر قرار داده وکار را برای رضای خدا انجام دهد و درمقابل باریتعالی هم سپاسگزارخواهد کرد.
وی افزود: کسانی که ایمان به آخرت نداشته باشند و کارهای شان برای قیامت نباشد در زندگی دنیوی برنامه هایشان واژگون خواهد شد و نمی توانند در صراط قیامت و زندگی مستقیم حرکت کنند.
نماینده ولی فقیه با اشاره به آیه " تلک الدار الآخرة " گفت: اگربخواهیم بازار آخرت، که حج مان است درست و آباد شود باید روحیه برتری طلبی را از وجودمان بزداییم و اهل فساد نباشیم که حج، عبادت ، تسلیم و خضوع در برابر خداوند را تقویت می کند.
سرپرست حجاج ایرانی در ادامه به بیان داستان دعوت امام رضا(ع) از احمد بن ابی نصربزنطی به منزل شان و پذیرایی شام و درسی که می توان از امام آموخت اشاره کرد و گفت: ای زائران نبوی مراقب باشید دربازگشت به میهن، دستاوردهای حج را با خودنمایی و تفاخرنسبت به آشنایان و دوستان خود پایمال نکنید، رفتن به مکه سپاسگزاری و شکر می خواهد و زیارتی که انسان انجام می دهد نباید موجب خودبرتربینی انسان شود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط