شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت با حضور رئیس جمهوری آغاز شد

  • 09 مهر 1402
  • 14:37
  • 0 دیدگاه
  • 41 بازدید
  • Article Rating
سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت با حضور رئیس جمهوری آغاز شد

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز یکشنبه(۹مهرماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و جمعی از مقامات لشکری و کشوری و همچنین علما و فرهیختگان ۴۱ کشور جهان در سالن اجلاس سران رسما کار خود را آغاز کرد..

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در بخش حضوری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی درحال برگزاری است حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گزارشی از برنامه‌های این کنفرانس ارائه کرد.

 

در این دوره از برگزاری کنفرانس وحدت در حدود ۲۰۰ نفر از علما، اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام در ۱۶وبینار از روز پنج‌شنبه(۶مهرماه) همزمان با آغاز هفته وحدت به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص امر وحدت پرداختند. 

 

همچنین قرار است در  این مراسم با حضور رئیس جمهور از ۱۵ کتاب چاپ شده از پژوهشگاه تقریب که در خصوص امر وحدت نوشته شده است رونمایی شود. 

 

امسال در بخش نمایشگاهی کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به آثار فرهیخته قرآنی به صورت ویژه‌تری پرداخته شده است. 

 

ضمنا طبق سنوات گذشته میهمانان این اجلاس در روز پایانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد. 

 

میهمانان حضوری کنفرانس سی و هفتم شامل ۱۱۰ اندیشمند از ۴۱ کشور در سطح عالی و ۱۱۰ نفر از نخبگان و مسئولان داخلی همچون ائمه جمعه و جماعت، دستگاه‌های فرهنگی و همچنین بانوان فرهیخته هستند.

 

دو نشست مهم نیز در کنفرانس امسال برگزار می شود که یک نشست با حضور ۱۱۰ نفر از فرهیختگان داخلی با حضور ائمه جمعه و نخبگان و علمای استانی از ۶۰ شهر خواهد بود تا درباره اشتراکات و قومیت های مختلف کشور بحث و گفت‌وگو کنند. نشست هم اندیشی دیگری نیز با میهمانان خارجی برپا می شود که بیانیه پایانی کنفرانس نیز در این نشست قرائت می شود.

 

امسال بیش از ۲۰۰ مقاله از ۲۰ کشور همچون مصر، الجزایر، تونس و عراق به زبان های مختلف به دبیرخانه کنفرانس رسیده که مجموعه ای از خلاصه مقالات در وبگاه کنفرانس عرضه می‌شود و از این تعداد، ۱۵۴ مقاله به زبان فارسی، ۳۰ مقاله به زبان عربی، ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی و چهار مقاله به زبان ترکی و بقیه مقالات به زبان‌های دیگر است.

مدیر سایت امتیاز به خبر :