شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالگرد شهدای منا برگزار شد/ضرروت الگو برداری از رفتار و منش شهدای گرانقدر

  • 09 مهر 1402
  • 09:55
  • 0 دیدگاه
  • 71 بازدید
  • Article Rating
مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالگرد شهدای منا برگزار شد/ضرروت الگو برداری از رفتار و منش شهدای گرانقدر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالگرد شهدای مناحضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و معاونان و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد.
در این مراسم که همراه با زیارت پرفیض وارث همراه بود حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب و آقای سید عباس حسینی به ایراد سخنرانی پرداختند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای منا را گرامی داشت و بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای عزیز تاکید کرد.
وی در این مراسم که به پاس گرامیداشت یاد و نام شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان جنگ تحمیلی برگزار شد، تاکید کرد: درحالیکه درهشت سال دفاع مقدس تمام دنیا درمقابل نظام نوپای اسلامی ایستاد و از صدام حمایت کرد ولی این موشک های ایرانی بود که پایگاه عین الاسد آمریکائی ها در عراق را ویران کرد و این از برکات جنگ تحمیلی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب با بیان منشور روحانیت حضرت امام راحل(رضوان الله علیه) تصریح کرد: هر روز جنگ برکاتی برای ملت ایران داشت و در جنگ بود که ما دوستان و دشمنان خود را شناختیم و به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای مسجدالحرام ومنا به روایت "ما مِن بَلِيّةٍ إلاّ و للّه ِ فيها نِعمَةٌ تُحيطُ بِها - هيچ گرفتارى و بلايى نيست مگر آن كه نعمتى از خداوند آن را در ميان گرفته است " از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: بلایا و سختی های موجب رشد جوامع و انسان ها می شود و زمینه ارتباط بیش تر بین انسان مؤمن و معبود بی همتا را فراهم می کند.


وی با بیان اینکه ابتلا و آزمایش از زمان حضرت آدم صفی الله وجود و ادامه داشته است، ابتلا و گرفتاری را نعمت برشمرد و اظهار داشت: در آزمایش های الهی خیلی ها موفق نمی شوند و این اختصاص به کوچک و بزرگ هم ندارد.
وی افزود: خداوند بزرگ حتی ابراهیم خلیل الله را هم آزمود و علاقمند به فرزند کرد ولی او همه این بندها را پاره کرد و فقط تسلیم فرمان الهی بود و فرزند دلبندش را برای قربانی آورد و پشتوانه امامت جناب ابراهیم سربلندی در آزمون الهی بود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس جنگ احزاب را جنگی ترکیبی علیه پیامبر و مسلمانان دانست که دشمن از تمام شیوها برای شکست مسلمانان استفاده کرد و افزود: نتیجه صحیح عمل کردن در ابتلا موفقیت است.
وی افزود: خدواند بنده مومن را با انواع گرفتاری ها می آزماید و می خواهد او را بیدار کند و اینگونه پذیرایی خداوند برای رشد انسان هاست.
حجت الاسلام و المسلمین نواب از دفاع مقدس بعنوان آزمایش الهی یاد کرد و با گرامیداشت یاد شهدای منا و اشاره به اینکه هزاران حاجی از جمله بیش از 460 حاجی ایرانی در فاجعه منا در لباس احرام به شهادت رسیدند، سخنان مقام معظم رهبری در تاکید بر فراموش نشدن این فاجعه را یادآور شد.

**ضرورت الگوبرداری از شهدا، رزمندگان و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس
رییس سازمان حج و زیارت نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرموده اند«با داشتن الگوها و شهدای دفاع مقدس که بسان ستاره های درخشان در سیاهی و  ظلمات می باشند راه نمی بایست گم شود» گفت: یک زمان در جنگ تحمیلی رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و امروز نسل جوان ما در مقابل جنگ ترکیبی و شناختی و تحریم های ظالمانه ایستاده اند و از انقلاب  و ارزشهای آن دفاع می کنند .

 

وی در ادامه تاکید کرد: همانند جنگ تحمیلی ، امروز نیز دشمن با جنگ ترکیبی و شناختی، جامعه و نسل جوان را تهدید می کند که به همین سبب با الگوبرداری از رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در مقابل این هجمه ها می ایستیم.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین تحریم همه جانبه دشمن را یک نوع دیگر از جنگ دانست و خاطرنشان کرد: در چنین هجمه هایی آسیب های مختلفی از سوی استکبار جهانی وارد می آید که نمونه آن را در برخی اقدامات اجرایی در حج مشاهده کرده ایم اما با الگو برداری از شهدا و ایثارگران پیش رفته و بحمدالله موفق گشته ایم.
وی افزود: تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران موجب شد تا اثرات تحریم که یکی از انواع هجمه های استکبار جهانی می باشد بی اثر شود و بی شک این مهم نشات گرفته از اهتمام به فرهنگ دفاع مقدس می باشد.
حسینی همچنین  از تمامی همکاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که با الگوبرداری از فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی دفاع مقدس در حج گذشته و اربعین حسینی با تلاش های خود برگ زرین دیگری بر افتخارات خدمات رسانی سازمان حج و زیارت به زایران افزودند، تشکر و قدردانی نمود.
 

مدیر سایت امتیاز به خبر :