دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

تاکید بر اهتمام به زمانبندی اعزام ها در ایام تشریق/وظیفه مهم روحانیون در کنار مدیران کاروان و مجموعه

  • 03 تیر 1402
  • 07:39
  • 0 دیدگاه
  • 54 بازدید
  • Article Rating
تاکید بر اهتمام به زمانبندی اعزام ها در ایام تشریق/وظیفه مهم روحانیون در کنار مدیران کاروان و مجموعه

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد که روحانیون در موسم حج وظیفه مهمی دارند که این موضوع در ایام تشریق ضروری می باشد زیرا تبیین شرایط اسکان در عرفات و منا و همچنین زمانبندی ها ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت: آقای سید عباس حسینی روز جمعه درهمایش روحانیون در هتل ویولت مکه مکرمه اظهار کرد: از همه عزیزان که با مدیران کاروان ها تعامل داشته اند تشکر می کنیم.
وی افزود: امسال به دلیل وجود بالای افراد میانسال و کهنسال و همچنین گرمای هوا ، وظیفه خطیری در ایام تشریق در مشاعر مقدسه به عهده دارید بنابراین اطلاع رسانی و هدایت زایران در کنار مدیران کاروان ها و مدیران مجموعه امری خطیر محسوب می شود.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همچنین از امروز ایستگاههای حمل و نقل درون شهری به طور موقت تعطیل می شود بنابراین به زایران توصیه شود که انرژی خود را برای ایام تشریق حفظ کنند تا در این دمای بالای هوا و روزهایی که خودروهای حمل و نقل درون شهری تعطیل هستند دچار گرمازدگی نشوند.
حسینی با اشاره به شرایط جسمی زایران اعم از وجود برخی زایران با بیماری های زمینه ای و .... گفت: شما روحانیون عزیز می توانید در کنار مدیران کاروان ها و مجموعه ها ، توصیه های لازم برای حفظ سلامت زایران مورد تاکید قرار دهید.
وی به روند عزیمت زایران در ایام تشریق به مشاعر مقدسه اشاره کرد و افزود: به زمانبندی تعیین شده برای انتقال زایران توجه ویژه ای شود؛ هر کاروان براساس زمان تعیین شده اعزام خواهد شد تا مشکلی ایجاد نگردد.
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: شما روحانیون عزیز باید در زمان عزیمت زایران به عرفات، مشعر، عزیمت به منا و همچنین حرکت برای رمی جمره توجه ویژه ای به زمانبندی داشته باشید و مدیران مربوطه را در این خصوص یاری نمایید.
وی خاطرنشان کرد: بعضا شاهد بودیم که در سنوات گذشته برخی کاروان ها زودتر از زمان مقرر برای حرکت حضور می یافتند که گاهی زایران دقایقی را زیر آفتاب معطل می شدند و مشکلاتی پیش می آمد بنابراین امسال با توجه به گرمای هوا به این نکات مطرح شده دقت ویژه ای شود.
وی افزود:همچنین در عرفات و منا به زایران توصیه شود که حتی الامکان از چادرهای خود خارج نشوند تا دچار گرمازدگی نگردند ؛ شرایط مناسب همانند وسایل برودتی در چادرها دیده شده است.
حسینی همچنین به قربانی هم اشاره کرد و گفت: امسال با دقت لازم این عمل انجام می گیرد و ناظران شرعی هم حضور خواهند داشت همچنین ناظر شرعی اهل سنت هم در این روند حضور می یابند.
وی تاکید کرد: هرگونه تغییرات در زمانبندی و ... نیز به مدیران کاروان ها ابلاغ می شود و در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.
همچنین در این همایش حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری هم به ایراد سخنرانی پرداخته و توصیه هایی را به روحانیون بیان داشتند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :