دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

آخرین آمار ورود زایران ایرانی به سرزمین وحی/آمار ورود زایران به مکه مکرمه در حال افزایش است

  • 24 خرداد 1402
  • 07:35
  • 0 دیدگاه
  • 71 بازدید
  • Article Rating
آخرین آمار ورود زایران ایرانی به سرزمین وحی/آمار ورود زایران به مکه مکرمه در حال افزایش است

مدیر عملیات و رییس ستاد مکرمه با اشاره به آخرین آمار ورود زایران ایرانی به سرزمین وحی گفت: زایران کشورمان شرایط مطلوبی دارند و اقدامات براساس برنامه ریزی ها در حال انجام است؛ ورود زایران به مکه مکرمه در حال افزایش می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ آقای غلامرضا رضایی درباره آخرین آمار ورود زایران ایرانی به سرزمین وحی گفت: کار انتقال زایران کشورمان که از سوم خرداد ماه آغاز شده ، همچنان ادامه دارد و تاکنون 259 پرواز به فرودگاههای مدینه منوره و جده صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه انتقال زایران ایرانی از 21 ایستگاه پروازی انجام می گیرد، افزود: سهم انتقال زایران ایرانی به فرودگاه مدینه 178 پرواز و به فرودگاه جده 81 پرواز بوده است.
مدیر عملیات و رییس ستاد مکه مکرمه رییس با بیان اینکه پروازهای زایران به مدینه منوره از سوم خرداد ماه آغاز شده است گفت: پروازهای زایران به جده نیز از بامداد 13 خرداد ماه آغاز شده است و این پروازها تا زمان تعیین شده ادامه دارد؛ زایران مدینه قبل از فرودگاه مدینه و زایران مدینه بعد از فرودگاه جده وارد عربستان می شوند.
به گفته رضایی، براساس آمار حدود 59هزار زایر کشورمان طی این بازه زمانی وارد عربستان شده اند که این رقم بیش از 67 درصد زایران کشورمان می باشند.
وی افزود: براساس آمار مدنظر حدود 49 هزار نفر در مکه مکرمه حضور دارند و نزدیک به 10 هزار نفر نیز در مدینه النبی هستند که این رفته رفته بر تعداد زایران مکه مکرمه در روزهای آتی افزوده می شود .
رضایی در خصوص اقدامات واحد امداد و راهنمایی نیز توضیح داد: حدود 10 هزار و 500 راهنمایی و امداد به زایران صورت گرفته است ؛ همچنین 81 مورد اشیا مفقود شده گزارش شده که 68 مورد آن یافت شده است.
وی شرایط عمومی زایران کشورمان را مطلوب دانست و تاکید کرد که بحمدالله همه اقدامات براساس برنامه ریزی ها و تدابیر اندیشیده پیش می رود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :