یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

تاکید رئیس مرکز پزشکی حج بر لزوم استطاعت جسمی زائران برای حضور در حج آینده

  • 03 دی 1401
  • 14:54
  • 0 دیدگاه
  • 152 بازدید
  • Article Rating
تاکید رئیس مرکز پزشکی حج بر لزوم استطاعت جسمی زائران برای حضور در حج آینده

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: به زائرانی اجازه تشرف به سرزمین وحی داده خواهد شد که استطاعت جسمی برای حضور در مراسم حج را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در همایش توجیهی آموزشی حج و اربعین ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد که این نشست در برگزاری بهتر حج امسال از نظر معاینات پزشکی و ارائه خدمات بهتر کادر پزشکی موثر باشد.

 

وی به شروع مذاکرات اولیه درباره حج آینده میان سازمان حج و زیارت و وزارت حج و عمره عربستان اشاره کرد و درباره تعداد زائران حج آینده گفت: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت درحج آینده؛ ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر زائر حج داریم. آغاز عملیات حج هم ۵ ذی القعده  تا اوایل ماه محرم پیش بینی می شود و در این مدت مرکز پزشکی حج و زیارت باید خدمات بهداشتی و درمانی را ارایه کند.

 

مرعشی گفت: برخی از تیم های پزشکی باید زودتر از زائران در مدینه حضور داشته باشند. با توجه به اینکه هر ساله قوانین جدیدی به برگزاری مراسم افزوده می‌شود، ما باید برای برگزاری معاینات زائران اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از بیش از20 هزار زائر بالای ۶۵ سال درحج آینده سخن به میان آورد وگفت: با جمعیت پیری رو به رو هستیم که قاعدتا بیماری‌هایی دارند که اهمیت معاینات را بیشتر می‌کند و در کنار این معاینات باید زمان بندی‌ها را هم در نظر بگیریم.

 

مرعشی گفت: امسال باید پرونده پزشکی زائران تکمیل باشد و بیماری‌های آنها به درستی تشخیص داده شود و مشخص گردد که زائران به چه دلیلی از تشرف رد می‌شوند.

 

بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ وی افزود: باید به زائرانی اجازه تشرف بدهیم که استطاعت حضور در مراسم حج را از نظر جسمی داشته باشند. اگر واقعا استطاعت ندارند باید جلوی تشرف آنها گرفته شود و اگر امکانش را دارند بی دلیل اجازه حضور از آنها گرفته نشود.

 

مدیر سایت امتیاز به خبر :