یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

برقراری سفر اربعین پس از ۲۲ ساعت وقفه

  • 09 شهریور 1401
  • 12:52
  • 0 دیدگاه
  • 130 بازدید
  • Article Rating
برقراری سفر اربعین پس از ۲۲ ساعت وقفه

با برقراری امنیت در عراق، مرزهای زمینی ایران و عزاق باز شد و زائران اربعین می‌توانند از مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چذابه به عراق سفر کنند.

 گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مرزهای زمینی با عراق عصر روز گذشته پس از ناآرامی در این کشور به روی ایرانیان بسته شد و بسیاری نگران وضعیت اربعین حسینی شدند.

اما دقایقی قبل یعنی حدود ۲۲ ساعت انسداد مرزها، طرف عراقی مرزهای مشترک با ایران را باز کرد و زائران می‌توانند از مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چذابه به عراق سفر کنند.

از روز گذشته سفر اربعین آغاز شد و بسیاری از عاشقان حسینی در تدارک سفر بودند که با تشدید اعتراضات در عراق، مرزهای هوایی و زمینی با عراق بسته شد و زائران امکان تشرف به زیارت اربعین را نداشتند. اما اکنون نه تنها مرزهای زمینی، بلکه پروازها نیز برقرار شده است و فرودگاه نجف آماده استقبال از زائران اربعین حسینی شده است. با این وجود، مسؤولان از زائران می‌خواهند در حال حاضر به بغداد، کاظمین و سامرا سفر نکنند.

به گزارش فارس، زائران کشورمان می‌توانند به جمع زوار پیاده‌روی اربعین بپیوندند. همچنین موکب‌های اربعینی از مرزهای مهران و شلمچه می‌توانند وسایل موکب‌ها را به عراق ارسال کنند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :