جمعه 10 فروردین 1403
EN

اخبار حج وزیارت

طنین دعا و مناجات زائران ایرانی در صحرای عرفات

  • 18 تیر 1401
  • 07:15
  • 0 دیدگاه
  • 264 بازدید
  • Article Rating
طنین دعا و مناجات زائران ایرانی در صحرای عرفات

نوای مناجات زائران ایرانی در روز عرفه  درصحرای عرفات طنین انداز شد و نوای عارفانه دعای امام حسین (ع) را حاجیان مستقر در این سرزمین با گوش جان شنیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم دعای عرفه بعثه مقام معظم رهبری در حالی ساعت 14:45 دقیقه به وقت محلی( ساعت 16:15 دقیقه به وقت تهران) در خیمه بعثه در صحرای عرفات آغاز شد که یک ساعت پیش از آن، جای خالی دراین فضای چندهزار نفری نبود.

 

در استقبال از دعای عرفه، حجاج ایرانی از کاروان های مختلف خود را به خیمه بعثه مقام معظم رهبری رسانده بودند.

 

علی رغم دمای نزدیک به 40 درجه صحرای عرفات، با تدبیر دست اندرکاران برگزاری مراسم و تعبیه کولرهای متعدد و بزرگ در اطراف خیمه، دمای فضای داخل چادر برای زائران قابل قبول بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت  و دیگر مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مراسم دعای عرفه حضور داشتند.

 

این مراسم با تلاوت آیاتی از سوره بقره درباره حج و سرزمین عرفات و مشعرتوسط امیر حسین رحمتی قاری بین المللی و همچنین قرائت زیارت آل یاسین با نوای حاج حمید رمضانپور مداح اهل بیت آغاز شد.

 

در ادامه حاج مهدی سماواتی و حاج میثم مطیعی فرازهای دعای روحبخش عرفه را با نوای دلنشین همراه با زائران زمزمه کردند و حاج علی فراهانی نیز به مداحی و نوحه سرایی پرداخت. در فرازهای متعددی از دعا مادحین به ذکر و یاد امام زمان (عج) و حضور حضرت در این فضا پرداختند و زائران برای فرج حضرت ولی عصر دست به دعا برداشتند.  

 

این مراسم آن چنان با حس و حال معنوی همراه بود که بارها صدای مناجات و ناله های زائران فضای خیمه را پرکرد.  

 

با توجه به محدودیت فضا، امکان حضور همه حجاج ایرانی در این مراسم فراهم نشد و به همین دلیل، آیین های مشابه دیگری نیز زائران کشورمان درچادرهای خود برگزارکنند.

 

مراسم بعثه مقام معظم رهبری با دعاهای نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آمین شرکت کنندگان در ساعت 30: 17 دقیقه به وقت محلی پایان یافت.

 

گفتنی است زائران پس از این مراسم و اقامه نماز مغرب و عشا از صحرای عرفات عازم مشعرالحرام می شوند تا  در ادامه مناسک حج در آن سرزمین بیتوته کنند.

 

 
 
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.