دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

رئیس سازمان حج و زیارت: بازرسی و ارزشیابی نوعی قضاوت است

  • 24 اسفند 1400
  • 10:21
  • 0 دیدگاه
  • 387 بازدید
  • Article Rating
رئیس سازمان حج و زیارت: بازرسی و ارزشیابی نوعی قضاوت است

رئیس سازمان حج و زیارت ، موضوع بازرسی و نظارت و ارزشیابی را نوعی قضاوت دانست و برتوجه به شاخص های مطرح شده در خصوص موضوع بازرسی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی امروز در وبینار جلسه هماهنگی و توجیهی مسئولان ارزیابی عملکرد استانها ضمن تبریک ایام میلاد حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: برگزاری چنین وبیناری در انتهای سال و ارزیابی عملکرد یکساله در کارها اثرگذار است و موقعیت مناسبی محسوب می شود.
وی با اشاره به موضوع بازرسی و ارزشیابی گفت: موضوع بازرسی در واقع نوعی قضاوت درباره عملکرد دیگران است و اگر در سیره اهل بیت عصمت و طهارت و کلام الله دقت کنیم ، یکی از سخت ترین مشاغل و فعالیت ها موضوع قضاوت است که بخش های بازرسی نیز مشمول این بحث هستند.
رئیس سازمان حج و زیارت با برشمردن شاخص هایی که باید در بازرسی و ارزشیابی ملاک قرار گیرد، گفت: مقدم دانستن حق الناس بر حق الله، عدم تعجیل در جمع بندی و مختومه کردن پرونده، عدم محدودیت زمانی، داشتن نگاه همه جانبه در بحث بازرسی، فرصت دفاع به فرد در مظان اتهام، شناسایی افراد مغرض در دادن اطلاعات، عدم قضاوت سریع ، ایجاد فرصت جبران برای اشخاص و قاطعیت در صدور رای از جمله مولفه های مربوط به بازرسی و ارزیابی عملکرد می باشد.
حسینی تصریح کرد: نگاه بازرسی و شخص ارزیابی کننده نباید تک بعدی باشد بلکه باید همه جانبه نگر باشد و به غرض ورزی ها یا کلامی که مشخص نیست از روی صداقت یا از روی مغرضانه زده شده است، توجه شود.
وی در پایان تاکید کرد: مجموعه حج و زیارت در اصل یک سازمان خدمات رسان آن هم خدمات دهی به زائران و کارگزاران است بنابراین همه باید تلاش کنیم تا از هویت این سازمان و کارکنان آن دفاع شود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :