شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

رعایت مسائل بهداشتی در طول سفر عتبات عالیات الزامی است.

  • 06 بهمن 1400
  • 11:00
  • 0 دیدگاه
  • 90 بازدید
  • Article Rating
رعایت مسائل بهداشتی در طول سفر عتبات عالیات الزامی است.

کارگزاران محترم حج و زیارت استان تهران

آخرین دستورالعمل بهداشتی صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص نحوه رعایت اصول بهداشتی در اماکن اقامتی،  محیط های اداری و حمل و نقل درون و برون شهری حضورتان ارسال می گردد. ♾با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا و افزایش شمار مبتلایان در کشور و همچنین افزایش شمار زائران ایرانی که طی روزهای اخیر هنگام بازگشت از عتبات نتیجه آزمایش PCR  آنها مثبت گردیده است موارد ذیل جهت اطلاع، پیگیری و نظارت دقیق بر اجرای آن ابلاغ می شود:

با توجه به دستورالعمل جدید دولت عراق، انجام دو نوبت واکسیناسیون برای افراد عازم این کشور و دریافت QR  کد از سیستم وزارت بهداشت و همراه داشتن آن الزامی است.

زائران اعزامی به عتبات عالیات از هر استان، ترجیحا به مراکز معتبر دانشگاهی معرفی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه و حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز نسبت به انجام آزمایش PCR  اقدام نموده و نتیجه منفی تست را به همراه داشته باشند.

مدیران کاروان ها و دفاتر زیارتی اعزام کننده مکلف به کنترل دقیق نتیجه آزمایشات زائرین می باشند.

با عنایت به افزایش تعداد زائرینی که طی روزهای اخیر نتیجه آزمایش کرونای آنها هنگام بازگشت از عراق مثبت گردیده است، رعایت دقیق و سختگیرانه دستورالعمل های بهداشتی توسط زائرین و نظارت بر اجرای آن در هتل ها و مراکز اقامتی، رستوران ها، هواپیما و اتوبوس حامل زائرین از سوی مدیران کاروانها مورد انتظار می باشد.

💠الزام اطلاع رسانی سریع و به موقع توسط مدیران کاروان هایی که نتیجه آزمایش کرونای یک یا چند نفر از زائران آنها مثبت گردیده است و انجام هماهنگی های لازم با دفتر نمایندگی سازمان در عراق و دفتر حج و زیارت استان مربوطه. 

ممانعت از همراهی زائرانی که نتیجه آزمایش آنها مثبت گردیده است با سایر زائرین و انجام هماهنگی با دفتر نمایندگی در عراق و نماینده بیمه در هر شهر جهت تامین وسیله نقلیه مورد نیاز جهت اعزام آنها به مرز کشور و شهر محل اعزام زائربرابر دستورالعملهای مربوطه .  

بدیهی است در صورتی که نتیجه آزمایش زائری از کاروان مثبت گردد اما به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع مدیر و یا ارائه نتیجه منفی غیر واقع در هنگام بازگشت با سایر زائرین در پرواز همراه گردد مسئولیت مستقیم آن برعهده مدیر کاروان بوده و بعنوان تخلف وی تلقی می گردد. 

انجام هماهنگی های لازم بین مدیران محترم دفاتر حج استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان جهت انجام آزمایش مجدد در بدو ورود (درصورت لزوم) و انجام مراقبت های سندرمیک مطابق دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور.

در خاتمه ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل ها در تمامی مراحل سفر، تاکید می شود کلیه افراد اعزامی اعم از زائرین و عوامل اجرائی می بایست حداقل به میزان دو برابر زمان مدت سفر خود، ماسک یکبار مصرف همراه داشته و ضمن استفاده از آن در همه اماکن و مسیرها، در زمان مناسب نسبت به تعویض آن اقدام نمایند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط