چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

سردار سلیمانی؛ پهلوانی در میدان مقاومت

  • 13 دی 1400
  • 09:54
  • 0 دیدگاه
  • 208 بازدید
  • Article Rating
               سردار سلیمانی؛ پهلوانی در میدان مقاومت

سحرگاه سیزدهم دی‌ماه سال ۹۸، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان حشدالشعبی‌ عراق با دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

سحرگاه سیزدهم دی‌ماه سال ۹۸، خبری از فرودگاه بغداد مخابره شد که رسانه‌های دنیا و قلب مردمان ساکن در محور مقاومت را لرزاند. سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان حشدالشعبی‌ عراق در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

 

این محتوی همان خبری بود که «دونالد ترامپ» رییس جمهور وقت آمریکا قرار بود از آن به عنوان یک دستاورد بهره‌برداری کند اما شهادت سرداران مقاومت مسیر خوشبختی ترامپ نبود زیرا از آغازین دقایق پخش این خبر موجی از اندوه به همراه اعتراض کشورهای محور مقاومت را فرا گرفت و این اعتراضات حتی به داخل کشور آمریکا نیز کشیده شد.

 

انزجار مردم از حمله تروریستی فرودگاه بغداد، تشییع میلیونی سرداران مقاومت در عراق و ایران و  بزرگداشت یاد این سرداران در کشورهای مختلف نشان داد که  تفکر مقاومت که با ایده بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری ترسیم شده بود، بعد از حدود چهار دهه با فرماندهی سردار سلیمانی به یک جامعه جهانی بدون مرز جغرافیایی تبدیل شده است.

 

جامعه آرمانی مورد نظر سردار دل‌ها که اکنون مرزهای جغرافیایی آن تفکر مقاومت به شمار می‌رود در کمتر از چهار دهه از غرب آسیا تا دل آفریقا و از میان دوستداران مقاومت در اروپا تا آمریکای لاتین گسترش یافته است؛ تفکری که مقام معظم رهبری در تعبیری آن از عنوان «مکتب شهید سلیمانی» یاد کردند؛ مکتبی که تنها در بخش ایثار و مقاومت خلاصه نخواهد شد بلکه قابلیت گسترش در جنبه‌های مختلف زندگی ساکنان آرمان شهر مقاومت را دارد، به عبارتی سردار دل‌ها با تفکر مقاومت «آرمان شهر» را بنا نهاد

در «آرمان‌شهر» مورد نظر سردار سلیمانی، قهرمان و پهلوان واقعی در میدان مشخص خواهد شد. شاید این میدان در نگاه اول ذهن‌ها را به سمت و سوی خاکریزهای دفاع از وطن، تقابل با گروه افراطی‌ داعش و متجاوزان غربی ببرد اما واقعیتی که وجود دارد آن است که تفکر مکتب سلیمانی شامل آموزه‌هایی است که تنها در بعد نظامی خلاصه نخواهد شد بلکه در میادین و آوردگاه‌های بزرگ جهانی نیز قابلیت انتشار را دارد.

 

تاثیرگذاری تفکر شهید سلیمانی بر شهروندان محور مقاومت و هراس از فراگیری این تفکر در نقاط مختلف جهان موجب شد تا حذف فیزیکی یکی از سربازان انقلاب در دستور کار نیروهای تروریستی آمریکا قرار گیرد و دستور این کار از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا صادر شد. اما خروش مردم در بدرقه فرمانده محور مقاومت، بر تمامی پیش‌زمینه‌های فکری رییس جمهور سابق آمریکا خط بطلان کشید و تشییع میلیونی سرداران مقاومت در ایران و عراق به رنگین‌ کمانی از «هلال شیعی» تبدیل شد.

.

 

 
مدیر سایت امتیاز به خبر :