ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

شرایط اعزام به اربعین حسینی(ع) اعلام شد.

  • 22 شهریور 1400
  • 15:52
  • 0 دیدگاه
  • 175 بازدید
  • Article Rating
شرایط اعزام به اربعین حسینی(ع) اعلام شد.

📌جزئیات اعزام هوایی 60 هزار زائر اربعین/

ضرورت اخذ روادید عراق و ثبت‌نام در سامانه سماح

🌐به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان تهران به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدحسن ذیبخش بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره تصمیمات جدید اعزام زوار اربعین به کشور عراق توضیح داد و گفت: در راستای انجام هماهنگی و انسجام بین ارگان‌های متولی سفر اربعین مقرر شد همه زوار حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

♦️وی افزود: سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام کرد هیچ مسافری خارج از فهرست سامانه سماح در بازه زمانی 28 شهریور تا 10 مهر 1400 نمی‌تواند بلیت عراق اخذ کند.

🔷️وی ادامه داد: دارا بودن تست منفی کرونا با اعتبار 72 ساعت و تزریق هر دو دز واکسن از ضروریات سفر زوار به عراق است.

♦️سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: افرادی که کمتر از 72 ساعت در عراق می‌مانند نیازی به ارائه تست منفی کرونا برای سفر بازگشت از عراق به ایران نیستند و با همین تست منفی کرونا که از ایران می‌گیرند می‌توانند سفر برگشت را هم انجام دهند. ذیبخش اظهار داشت: برای تأمین ناوگان اعزام این 60 هزار زائر هیچ مشکلی نداریم و بابت دریافت بلیت هم مانعی وجود ندارد و در بازه زمانی 28 شهریور تا 10 مهر 1400 هماهنگی لازم بابت انجام پروازها صورت گرفته است. وی گفت: در موضوع قیمت هم تلاش می‌کنیم زوار با قیمت بلیت مناسب به سفر اربعین مشرف شوند. وی با بیان اینکه مبنای قبلی هماهنگی‌ها بر اساس اعزام 30 هزار زائر بود گفت:‌در حال رایزنی هستیم تا زوار با قیمت مناسب به این سفر معنوی اعزام شوند. سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: طی هماهنگی طرف ایرانی و عراقی لغو روادید مربوط به بعد از سفرهای اربعین است بنابراین حتماً اخذ ویزای عراق برای این سفر ضروری است.

مدیر سایت امتیاز به خبر :