چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

کمک 100 میلیارد ریالی خانواده حج و زیارت در طرح کمکهای مومنانه

  • 21 اردیبهشت 1400
  • 11:58
  • 0 دیدگاه
  • 204 بازدید
  • Article Rating
کمک 100 میلیارد ریالی خانواده حج و زیارت در طرح کمکهای مومنانه

خانواده حج و زیارت کشور که همواره در زمان بروز حوادث طبیعی به یاری هموطنان آسیب دیده و نیازمند می شتابند، اینبار هم از زمان شیوع کرونا در کشور در پی لبیک به منویات مقام معظم رهبری در قالب طرح مواسات، همدلی و کمک های مومنانه حدود 100 میلیارد ریال را در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به اقشار نیازمند کمک کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب گفت : این کمک ها طی سال گذشته با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه کارگزاران حج و زیارت محقق شده که بخشی از این مساعدت های مالی در تامین ملزومات نیازمندان، طبخ و توزیع غذا وتهیه بسته های معیشتی هزینه شده است.

 

محمد آزاد بیان کرد: طی این مدت بیش از 9 هزار بسته کمک معیشتی شامل اقلام ضروری و مورد نیاز افراد کم بضاعت اعم از برنج، روغن، رب، حبوبات وغیره از محل کمک های جمع آوری شده تهیه و در مناطق محروم توزیع شده است.

 

وی گفت:همچنین طی یکسال گذشته طبخ و توزیع غذای گرم برای 2 گروه شامل خانواده های آسیب دیده از حوادث طبیعی همانند زلزله سی سخت و بیماران کرونایی انجام شد که در مجموع تاکنون بیش از 80 هزار پرس غذای گرم طبخ و توزیع شد ضمن آنکه این مهم در رابطه با بیماران کرونایی همچنان ادامه دارد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با اشاره به نذر قربانی و توزیع گوشت گرم قربانی بین نیازمندان در قالب کمک های مومنانه گفت: در این مدت حدود 757 راس دام سبک و سنگین قربانی و 550 کیلو گوشت گرم نیز توزیع شده است.

به گفته وی ، علاوه بر این طی پارسال با توجه به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور در طرح کمک های مومنانه بیش از 345 هزار عدد ماسک و 25 هزار جفت دستکش، مقادیر قابل توجهی محلول ضد عفونی توسط خانواده حج و زیارت تهیه و در مناطق کم برخوردار بین مردم توزیع کردیم.

 

وی تصریح کرد: تهیه و تحویل 37 دست لوازم منزل برای خانواده های نیازمند و جوانان در آستانه ازدواج شامل یخچال، فرش، بخاری، گاز و سایر اقلام نیز از دیگر اقداماتی بوده که در این سازمان توسط خانواده حج و زیارت انجام شد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای همدلی با خانواده های دانش آموزان کم بضاعت گفت: طی سال گذشته 76بیش از دستگاه تبلت «کمک آموزشی» و 1300 بسته لوازم تحریر به همراه تعدادی پوشاک و لباس گرم به دانش آموزان مناطق آسیب دیده و نیازمند اهدا شد.

آزاد با اشاره به تهیه برخی لوازم بهداشتی و درمانی به ویژه کپسول اکسیژن به همراه مانومتر برای بیماران نیازمند گفت: خانواده حج و زیارت با مشارکت خیرین برخی ملزومات درمانی مناطق دورافتاده و کم برخوردار شامل اهدا دو تخت آی سی یو،اهدا یک دستگاه تنفس مصنوعی ، اهدا شش دستگاه  تنفس مصنوعی دستی،اهدا یک دستگاه مانیتور پزشکی علایم حیاتی،اهدا سه عددگوشی پزشکی،اهدا 180دست گان پزشکی، تحویل یک دستگاه ونتیلاتور توربو، اهدا یک دستگاه پمپ سرنگ تزریق اتوماتیک، اهدا 300 دست لباس حفاظت فردی، تحویل دو دستگاه ونتیلاتور ایروکس، تحویل 80 عدد ست ونتیلاتور ایروکس ، اهدا 535 عدد گان ایزوله 5 لایه، دستگاه اکسیژن ساز و غیره را انجام داد.

 

**اهدا 200 کپسول اکسیژن به بیماران کرونایی خوزستان

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته با محوریت مجموعه حج و زیارت خوزستان در روزهای اوجگیری بحران کرونا گفت: با توجه به اینکه پیک چهارم کرونا ابتدا در خوزستان حادث شد، خانواده حج و زیارت کشور با توجه به کمبودها 200 کپسول  اکسیژن را برای بیماران تامین و ارسال کرد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت بیان کرد: این کپسول های اکسیژن توانسته بار بزرگی به لحاظ هزینه های مالی از روی دوش بیماران کرونایی بردارد و در حال حاضر نیز به صورت چرخشی به دیگر بیماران اهدا می شود.

آزاد افزود: همچنین در این ایام فقط حدود 250 هزار ماسک توسط مجموعه حج و زیارت در میان مردم و مناطق کم برخوردار خوزستان توزیع شد.

**توزیع غذای گرم برای بیماران کرونایی در تهران

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در جریان بروز بحران کرونا گفت : طی هماهنگی با وزارت بهداشت و ستاد فرماندهی مقابله با کرونای تهران نسبت به شناسایی بیماران کرونایی تحت قرنطینه در استان پرداخته و به آنها خدمت رسانی می کنیم.

 

آزاد گفت: در این راستا از ابتدای مهرماه پارسال مبادرت به طبخ و توزیع روزانه غذای گرم و تحویل آن به درب منازل بیماران کرونایی کردیم.

وی تصریح کرد: طبخ و توزیع غذای گرم در حال حاضر نیز در ماه مبارک رمضان انجام می گیرد .

وی تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی در ایام ماه مبارک رمضان و شبهای قدر، تهیه جهیزیه برای خانواده های کم بضاعت، تذر قربانی، پرداخت دیه آزادسازی زندانیان و غیره نیز بخش دیگری از اقدامات خیرخواهانه در استان تهران است.

 

**توزیع 27 هزار پرس غذای گرم در سی سخت

وی با اشاره به اقدامات خانواده حج و زیارت در جریان زلزله سی سخت گفت: وقوع زلزله سی سخت موجب شد تا خانواده حج و زیارت به سرعت به یاری مردم این منطقه بشتابد و طبخ و توزیع غذای گرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روزهای اولیه بحران بپردازد؛ روزانه جمعا 2 هزار و 700 پرس غذا در دو وعده و به مدت 10 روز تقدیم مردم زلزله زده سی سخت و روستاهای اطراف شد و این اقدام همدلانه با حضور و مشارکت خانواده حج و زیارت و خیل کمک های نقدی و غیر نقدی از سراسر کشور صورت گرفت. 

آزاد تصریح کرد: همچنین کمک به بازسازی مدرسه ای در سی سخت که به علت زلزله دچار تخریب شده بود نیز یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته بوده است.

**از نذر خون تا کمک به پرداخت اجاره بها

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته گوشه ای از خیل همدلی و مشارکت خانواده حج و زیارت بوده است، گفت: اهدای نذر خون، ضدعفونی کردن معابر و نقاط حساس ناشی از شیوع ویروس کرونا، ایجاد کارگاههای تولید ماسک برای اشتغالزایی، تهیه ملزوماتی همانند میوه در مناسبت ها و اعیاد برای نیازمندان، برگزاری مراسمات مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی، پرداخت اجاره منزل برخی افراد بی بضاعت، عیادت از بیماران و غیره بخش های دیگری از این اقدامات بوده است.

وی تاکید کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته اعم از نقدی و غیر نقدی همانند طبخ و توزیع غذای گرم، بسته های کمک معیشتی و همدلی با نیازمندان همچنان ادامه دارد و خانواده حج و زیارت کشور به غیر از خدمت به حجاج و زائران اعتاب مقدسه، خود را خادم مردم عزیز ایران اسلامی می داند و هر گاه احساس کند که مردم نیاز به امداد رسانی و کمک دارند از این امر دریغ نمی کند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :