جمعه 10 فروردین 1403
EN

اخبار حج وزیارت

حلول ماه شوال و عید سعید فطر به عاشقان و دلدادگان صیام مبارک باد

  • 23 اردیبهشت 1400
  • 04:31
  • 0 دیدگاه
  • 101 بازدید
  • Article Rating
حلول ماه شوال و عید سعید فطر به عاشقان و دلدادگان صیام مبارک باد

 

اینک در  این اوقات بی مثال و یک ماه بندگی می خوانیمت :
اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبرِیآءِ وَ الْعَظَمَةِ، وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ،...

پروردگارا، ای عظمت بی پایان و ای صاحب بخشش و جود بی انتها ، ای سراسر عفو و رحمت و مغفرت بر گناهانمان قلم عفو درکش و کمک کن تا بار معاصی ، رنجاندن ها ، رنجش ها ، کینه ها و عداوت ها را که حائلی بین ما و توست بر زمین گذاشته و خود را از بند آنها برهانیم.
بارالها مارا یاری کن تا دیوارهای خود ساخته لذات و هواهای نفسانی را در وجودمان فروریزیم و در کلام و رفتار، وفادار تو باشیم .
اما بیش و پیش از همه خود در پایان یک ماه امساک روزانه و استغاثه های شبانه بدرگاهت عزم می کنیم تا چشم و دلی را که در کوثر رمضان جلاء داده ایم و دستانی را که به یاری نیازمند دراز کرده ایم و گامهایی که برای رضای تو برداشته ایم ،دوباره به گناه نیالآيم و در توبه و رجعتمان به سوی تو استوار بمانیم ، به راستی که عید روزی است که در آن گناه نباشد.
آری اینک در پایان یک ماه ضیافت عشق، در آستانه دریای بی کران رحمتت ایستاده ایم تا در فطر و بازگشت به فطرت خود ، براتمان را بستانیم و می دانیم که دست خالی روانه مان نمی کنی.
بارالها ما را در راهی هدایت فرما که رضایت توست آنگونه که در ماه صیام اینچنین قراردادی.
آنجا که در امساک و پرهیز از خوردن و آشامیدن درد بندگان نادار و ناچارت را چشاندی و همگان به بخشش و مهربانی برآمدند.
چونان وقتی که وحشت کرونا بر جهان چنگ انداخت و قرنطینه و خانه نشینی دوای قطعیش اعلام شد و درد نان بسیاری را در رنج نهاد و زندگیشان را رنگ ملال پاشید و جهان مدعی ترقی و پیشرفت به لقمه نانی متوحشانه رفتار می نمودند ؛ چه بسیار مردمان سرزمین مهر به پاس مهربانی و بخشندگی تو در ماه صیام سفره گشودند و هر آنچه داشتند در طبق اخلاص نهاده و در مسیر رزمی دیگر در میدان" مساوات، همدلی و کمک مومنانه" گام نهادند تا دستگیر دستان کم رمق و چشمان بی فروغ و سفرهای خالی شوند.
و چه توصیفی زیباتر برای این که سید الساجدین (ع) در صحیفه سجادیه با رب عالمیان به مناجات نشست و فرمود : پروردگارا تو ماه رمضان را در میان دیگر ماه‌ها، ویژه گرداندی و بر همه اوقات سال، برتری دادى؛ زیرا در آن، قرآن و نور را فروفرستادی و ایمان را در آن دوچندان کردی و سپس ما را با این ماه بر دیگر امت‌ها برتری دادى و با فضیلت آن، ما را نه ملت‌های دیگر را برگزیدى.
به برکت مهربانی، جود و کرمت ای مهربان ترین مهربانان عشق کرم و حب ولایی را در دل و جان ما و مردمان این سرزمین که به مهر و مودت تو می جوشد و نمود عینی بنی آدم اعضای یکدیگرند؛ باز هم قوت بخش و مانا ساز و چشم مان را هرچه زودتر به ظهور قایم آل محمد مهدی موعود (عج)‌ روشن فرما.

حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به همگی عاشقان و دلدادگان  صیام تبریک و تهنیت عرض مینمائیم.

 

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.