جمعه 10 فروردین 1403
EN

اخبار حج وزیارت

روز جهانی قدس ؛روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین است.

  • 17 اردیبهشت 1400
  • 04:45
  • 0 دیدگاه
  • 298 بازدید
  • Article Rating
 روز جهانی قدس ؛روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین است.

امام خمینی (ره) با ابتکارتاریخی خود مبنی برنامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام "روز جهانی قدس " نشان داد که مسئله قدس و فلسطین، مسئله‌ای اسلامی و مربوط به کل جهان اسلام است.

 سرنوشت قدس امروز در یک گذرگاه حساس تاریخی قرار گرفته است. در حالیکه قدس، به عنوان پایتخت فلسطین همچنان نماد هویت فلسطین و تمام فلسطینیان است ؛ غاصبان سرزمین فلسطین  با بلعیدن آن  قصددارند هویت یک ملت را برای همیشه نابود کنند.

ملت فلسطین برای دفاع از سرزمین خود در مقابل اشغالگر، تا کنون هزینه سنگینی پرداخته است  وبعد از این هم مصمم تراز قبل در مقابل این توطئه خواهد ایستاد. جریان مقاومت و بیداری اسلامی در راستای این هدف مقدس ، میدان  نقش­ آفرینی دشمنان اسلام  را محدود و بسیاری از طرحهای تجزیه طلبانه انها را خنثی کرده است .

حضرت آیت الله خامنه ای ،رهبر معظم انقلاب در سخنانی  در همین زمینه  با اشاره به گسترش روزافزون محدوده مقاومت علیه استکبار در منطقه غرب آسیا، تأکید کردند: معتقدیم سازمانهای مسلح فلسطینی خواهند ایستاد و مقاومت را ادامه خواهند داد و نظام جمهوری اسلامی نیز وظیفه خود را پشتیبانی از گروههای فلسطینی می‌داند، بنابراین هر گونه و هر قدر که بتواند از آنها حمایت می کند و این پشتیبانی، خواست نظام اسلامی و ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی علاج اصلی مسئله فلسطین را راه‌ حل «اصولی، اعلام‌شده و ثبت‌شده» جمهوری اسلامی ایران در مراکز جهانی یعنی «نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل» دانسته و تاکید می کنند : تنها راه برای صلح و حل مسئله فلسطین، نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل با هر مذهبی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است تا با رأی عمومی آنها نظام مورد نظرشان بر سراسر سرزمین فلسطین حاکم شود و درباره فلسطین و امثال نتانیاهو و دیگران نیز خودشان تصمیم‌گیری کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین دربیاناتی در دیدار دست اندرکاران حج، درباره  موضوع فلسطین خاطرنشان کردند:

"اکنون آمریکایی‌ها نام سیاست شیطانی خود درباره فلسطین را «معامله قرن» گذاشته اند، اما بدانند که به فضل الهی، این معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد و به کوری چشم دولتمردان آمریکا، قضیه فلسطین از یادها نخواهد رفت و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند."

شکی نیست که دشمنان امت اسلام در همه این سال ها  بدنبال   فرسایشی کردن مسئله فلسطین و تضعیف مقاومت و مشغول کردن کشورهای اسلامی  به چالش های درونی و مناقشاتی فرسایشی بوده اند. برغم این توطئه ها، جبهه مقاومت اما نشان داد که اجازه نخواهد داد امریکا و اسراییل به اهداف شان دست یابند و از این پس هم طرح‌‌‌های آن ها را با شکست مواجه خواهد کرد. پیروزی‌های پی‌درپی جبهه مقاومت  توانست بخش‌های مهمی از جهان اسلام را از سیطره آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنها خارج کند.

با این حال؛ دشمنان امت اسلام در همه این سال ها  بدنبال   فرسایشی کردن مسئله فلسطین و تضعیف مقاومت و مشغول کردن کشورهای اسلامی  به چالش های درونی و مناقشاتی فرسایشی بوده اند.

"مقاومت و انتفاضه‌ها مسئله فلسطین را به‌عنوان مسئله اول و اصلی جهان اسلام نگه داشت و اجازه به حاشیه رفتن آرمان فلسطین از طریق طرح‌های سازش‌کارانه را نداد."

اگرچه تا کنون ذره ای از این مقاومت کاسته نشده است ؛اما جهان اسلام مسوولیت ها و تکالیفی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین دارد.

رهبر انقلاب اسلامی در بیاناتی  تأکید کردند:

دنیای اسلام باید صفحه جدیدی بگشاید و وجدانهای بیدار و دلهای مؤمن، اعتماد به‌نفس را در ملتها بیدار کنند و همه بدانند که تنها راه نجات ملتها، تدبیر و استقامت و نترسیدن از دشمن است. 

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.