ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

برگزاری مراسم گرامیداشت حجت الاسلام و المسلمین مظلومی در مجموعه حج و زیارت

  • 20 بهمن 1399
  • 08:11
  • 0 دیدگاه
  • 454 بازدید
  • Article Rating
برگزاری مراسم گرامیداشت حجت الاسلام و المسلمین مظلومی در مجموعه حج و زیارت

مراسم بزرگداشت معاون فقید اموربین الملل بعثه مقام معظم رهبری درمجموعه حج و زیارت برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید جواد مظلومی معاون اموربین الملل بعثه مقام معظم رهبری، با حضور شخصیتهای حوزوی، دانشگاهی، کشوری، فرهنگی، مدیران و روحانیان کاروان ها و خانواده آن مرحوم امروز یکشنبه 19 بهمن ماه از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مجموعه برگزار شد.

 

دراین مراسم که حجج الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری دردانشگاه ها، سید علی قاضی عسکر نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای علی رضا رشیدیان رئیس ، مسئولان و کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند    حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه درباره ویژگی های شخصیت مرحوم مظلومی سخن گفت.

 

حجت الاسلام هاشمیان با بیان حدیث" إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ " به جایگاه  انسان های بزرگ در جامعه اشاره وتصریح کرد: انسان های بزرگ به بشریت و جامعه تعلق دارند و وقتی از دنیا می روند همه اندوهناک می شوند.

 

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین مظلومی انسانی دانشمند، بسیجی ، خوش فکر، مخلص، با اخلاق، مودب ، متواضع ، دلسوز وعلاقمند به امام ، رهبری و نظام بود و این امتیازات براحتی در یک انسان جمع نمی شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با استناد به آیات قرآن ، آثار عمل صالح را یادآور شد و خاطر نشان کرد: طول عمرملاک نیست بلکه عمق عمر ملاک است و می تواند عمر کوتاه ولی مفید ، عمیق و اثر گذارباشد و مرحوم مظلومی نیز عمر مفید و با ارزشی داشت. 

 

وی درپایان سخنان خود با اشاره به روایات، درباره آثار دعا سخن گفت وبا تبریک دهه فجر، پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های مختلف برشمرد.

 

برپایه این گزارش دراین مراسم، آقایان محمد حسین سعیدیان و اسماعیل شادالویی از اساتید قرآنی، آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کردند و حاج مرتضی طاهری و حاج حمید رمضانپور از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین مظلومی را با مرثیه سرایی و نوحه خوانی گرامی داشتند.    

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط