پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

نشست مسئولان عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با نمایندگان وزارت السیاحه عراق/مردم مراقب سودجویان باشند

  • 04 بهمن 1399
  • 14:15
  • 0 دیدگاه
  • 497 بازدید
  • Article Rating
نشست مسئولان عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با نمایندگان وزارت السیاحه عراق/مردم مراقب سودجویان باشند

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص دیدار با رئیس هیئت گردشگری دینی عراق«معاون وزیر سیاحه عراق» به جهت اعزام های عتبات عالیات اظهار کرد: موضوع از سرگیری سفرهای زیارتی یکی از مباحثی بود که در حاشیه چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق در تهران مورد بررسی قرار گرفت و به همین منظور از سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام زائران کشورمان به عتبات عالیات دعوت به عمل آمد.

وی تصریح کرد: در این نشست که میان معاون امور عتبات عالیات، مسئول امور بین الملل و مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با معاون وزیر سیاحه عراق و مدیرکل امور بین الملل این وزارتخانه برگزار شد، موضوع از سرگیری سفرهای زیارتی به صورت کاروانی تحت نظارت سازمان حج و زیارت و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی که مفاد آن قبلا با هماهنگی وزارت و بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران به وزارت بهداشت عراق ارسال شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به دیگر موضوعات طرح شده در این نشست گفت: تفاهم نامه ای برای سفرهای عتبات عالیات به جهت نحوه اعزام زائران، کیفیت خدمات رسانی و .... پیش تر برای طرف عراقی ارسال شده بود که در این نشست نقطه نظرات و مفاد مورد توجه طرفین مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت مصوب شد که این تفاهم نامه در آینده ای نزدیک مورد بررسی و پیگیری طرفین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعزام زائران به عتبات عالیات منوط به نظر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، گفت: توجه و اهمیت به سلامت زائران همراه با اهتمام به کیفیت خدمات جز اولویت های ما محسوب می شود.

در ماههای اخیر با توجه به ممنوعیت سفر به عتبات برخی از افراد سودجو   از احساسات عاشقان زیارت عتبات عالیات سوء استفاده نموده و با تبلیغات کاذب و ارسال پیامک و تبلیغ در فضای مجازی سعی در فریب دلهای بی قرار را دارند که متاسفانه بعضاً افراد در دام کلاهبرداران گرفتار میشوند .لذا از مردم متدین و خدا جو که بی صبرانه منتظر باز شدن مسیر زیارت اعتاب مقدسه میباشند تقاضا میشود مراقب کلاهبرداری این افراد سود جو باشندو فقط به اخبار و اطلاعیه های سازمان حج و زیارت در خصوص اعزام توجه نمایند. 

بازشدن راه فقط منوط به موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا و متولی اعزام سازمان حج و زیارت میباشد.

سازمان  حج و زیارت با تدوین پروتکلهای بهداشتی و تشکیل جلسه با نمایندگان وزارت السیاحه عراق و هیئت پزشکی حج و زیارت  و با حفظ الویت سلامتی زائرین در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت اعزام زائرین برنامه ریزی می نماید

مدیر سایت امتیاز به خبر :