جمعه 10 فروردین 1403
EN

اخبار حج وزیارت

سومین سوگواره هنری اربعین برگزار می شود.

  • 15 مهر 1399
  • 09:35
  • 0 دیدگاه
  • 190 بازدید
  • Article Rating
سومین سوگواره هنری اربعین برگزار می شود.

سومین سوگواره هنری «اربعین» با موضوع متون ادبی، فیلم و عکس و ویژه کودکان، برای ترسیم حسرت و دلتنگی جاماندگان اربعین امسال برگزار می‌شود

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سالار شفایی، دبیر سومین سوگواره هنری «اربعین» از برگزاری سومین سوگواره هنری «اربعین» به همت مسجدالمتقین تهران (واقع در محله صدر) خبر داد و اظهار کرد: این رویداد هنری با استفاده از ظرفیت های مردمی و به همت گروهی از جوانان و نوجوانان مسجدی در دو سال گذشته برگزار شده و امسال برای سومین سال پیاپی برگزار می شود.

 

دبیر سومین سوگواره هنری «اربعین» ادامه داد: با توجه به شرایط خاص اربعین امسال و لغو حضور زائران ایرانی در پیاده روی اربعین به دلیل شیوع کرونا، این سوگواره در سومین دوره با تغییراتی در رشته ها و بخش ها و در قالب سه بخش متون ادبی، فیلم و عکس و ویژه کودکان برگزار می شود.

 

شفایی با بیان اینکه این سه بخش شامل رشته های متنوعی می شود، گفت: علاقمندان می توانند در بخش ادبی در رشته های داستانک، دل‌نوشته و خاطره نویسی، در بخش فیلم و عکس در رشته های فیلم کوتاه، نماهنگ و عکس و در بخش ویژه کودکان در رشته های شعرخوانی و نقاشی با این سوگواره همراهی کنند.

 

وی تاکید کرد: این سوگواره امسال درصدد است تا با توجه به عدم برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) و نیز همسو با منویات مقام معظم رهبری مبنی بر به تصویر کشیدن حسرت و دلتنگی جاماندگان اربعین، از ابزار هنر برای ترسیم این دلتنگی و حسرت بهره بگیرد.

 

شفایی با بیان اینکه «اربعین و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» چهارمین محور این سوگواره است، ابراز کرد: دلیل این انتخاب نزدیک شدن به نخستین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت است که بانی حضور پرشور مردم در پیاده روی اربعین در سال های اخیر بود.

 

دبیر سومین سوگواره هنری «اربعین» درباره مهلت ارسال آثار به این سوگواره، اعلام کرد: مهلت ارسال آثار دوشنبه، 26 مهرماه همزمان با پایان ماه صفر است و علاقمندان می توانند از طریق پیام رسان های بله، واتس‌آپ و تلگرام آثار خود را به شماره 09392005992 ارسال کنند.

 

وی با بیان اینکه این سوگواره به صورت کاملا مردمی و بدون حمایت مالی ارگان ها و نهادها برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا، اختتامیه این سوگواره یا به صورت مجازی یا با حضور جمعیت محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. البته پیش از آن، داوری آثار با حضور هیئت داورانی متشکل از داوران محلی و افراد شاخص کشوری انجام می شود.

 

 
 
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.