جمعه 10 فروردین 1403
EN

اخبار حج وزیارت

فرارسیدن عید سعید فطر را خدمت هموطنان عزیز تبریک عرض مینمائیم.

  • 06 خرداد 1399
  • 10:08
  • 0 دیدگاه
  • 351 بازدید
  • Article Rating
 فرارسیدن عید سعید فطر را خدمت هموطنان عزیز تبریک عرض مینمائیم.

عید سعید فطر عید بندگی را خدمت کلیه همشهریان عزیر تبریک عرض مینمائیم.

 متن پیام ریاست سازمان حج و زیارت بمناسبت عید سعید فطر

اینک در پایان این اوقات بی مثال و یک ماه بندگی می خوانیمت :
اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبرِیآءِ وَ الْعَظَمَةِ، وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ،...

پروردگارا، ای عظمت بی پایان و ای صاحب بخشش و جود بی انتها ، ای سراسر عفو و رحمت و مغفرت بر گناهانمان قلم عفو درکش و کمک کن تا بار معاصی ، رنجاندن ها ، رنجش ها ، کینه ها و عداوت ها را که حائلی بین ما و توست بر زمین گذاشته و خود را از بند آنها برهانیم.
بارالها مارا یاری کن تا دیوارهای خود ساخته لذات و هواهای نفسانی را در وجودمان فروریزیم و در کلام و رفتار، وفادار تو باشیم .
اما بیش و پیش از همه خود در پایان یک ماه امساک روزانه و استغاثه های شبانه بدرگاهت عزم می کنیم تا چشم و دلی را که در کوثر رمضان جلاء داده ایم و دستانی را که به یاری نیازمند دراز کرده ایم و گامهایی که برای رضای تو برداشته ایم ،دوباره به گناه نیالآيم و در توبه و رجعتمان به سوی تو استوار بمانیم ، به راستی که عید روزی است که در آن گناه نباشد.
آری اینک در پایان یک ماه ضیافت عشق، در آستانه دریای بی کران رحمتت ایستاده ایم تا در فطر و بازگشت به فطرت خود ، براتمان را بستانیم و می دانیم که دست خالی روانه مان نمی کنی.
بارالها ما را در راهی هدایت فرما که رضایت توست آنگونه که در ماه صیام اینچنین قراردادی.
آنجا که در امساک و پرهیز از خوردن و آشامیدن درد بندگان نادار و ناچارت را چشاندی و همگان به بخشش و مهربانی برآمدند.
چونان وقتی که وحشت کرونا بر جهان چنگ انداخت و قرنطینه و خانه نشینی دوای قطعیش اعلام شد و درد نان بسیاری را در رنج نهاد و زندگیشان را رنگ ملال پاشید و جهان مدعی ترقی و پیشرفت به لقمه نانی متوحشانه رفتار می نمودند ؛ چه بسیار مردمان سرزمین مهر به پاس مهربانی و بخشندگی تو در ماه صیام سفره گشودند و هر آنچه داشتند در طبق اخلاص نهاده و در مسیر رزمی دیگر در میدان" مساوات، همدلی و کمک مومنانه" گام نهادند تا دستگیر دستان کم رمق و چشمان بی فروغ و سفرهای خالی شوند.
و چه توصیفی زیباتر برای این که سید الساجدین (ع) در صحیفه سجادیه با رب عالمیان به مناجات نشست و فرمود : پروردگارا تو ماه رمضان را در میان دیگر ماه‌ها، ویژه گرداندی و بر همه اوقات سال، برتری دادى؛ زیرا در آن، قرآن و نور را فروفرستادی و ایمان را در آن دوچندان کردی و سپس ما را با این ماه بر دیگر امت‌ها برتری دادى و با فضیلت آن، ما را نه ملت‌های دیگر را برگزیدى.
به برکت مهربانی، جود و کرمت ای مهربان ترین مهربانان عشق کرم و حب ولایی را در دل و جان ما و مردمان این سرزمین که به مهر و مودت تو می جوشد و نمود عینی بنی آدم اعضای یکدیگرند؛ باز هم قوت بخش و مانا ساز و چشم مان را هرچه زودتر به ظهور قایم آل محمد مهدی موعود (عج)‌ روشن فرما.
علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.