شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار حج وزیارت

روز قدس روز اسلام است.

  • 01 خرداد 1399
  • 14:10
  • 0 دیدگاه
  • 478 بازدید
  • Article Rating
روز قدس روز اسلام است.

 


روز قدس یا روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از  مسلمانان و  کلیه اقشار و متفکرین در اقصی نقاط جهان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشور‌های مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.


پیام امام خمینی (ره) در مورد روز قدس


امام خمینی (ره )در دوران حیات (۱۶ مرداد ۱۳۵۸ش) برای نامگذاری روز قدس پیامی صادر کردند که مشروح آن در ادامه می آید:


بسم الله الرحمن الرحیم
من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد نمودم که این روز‌ها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.
من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند.
از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.
 

 

 

تاریخچه


روز قدس یا روز جهانی قدس، توسط امام خمینی(ره) به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شد؛  امام خمینی(ره)، ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ق (۱۶ مرداد ۱۳۵۸ش) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. ایام مذکور در واکنش به حمله نیرو‌های اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

در روز جمعه دوم خرداد ۱۳۹۹ بعلت شیوع ویروس کرونا و دستورات وزارت بهداشت و درمان بمنظور جلوگیری از شیوع بیماری و  رعایت پروتکلهای  بهداشتی،همه همشهریان ساکن استان تهران در فضای مجازی خشم و انزجار خود را از دولت غاصب رژیم صهیونیستی ابراز خواهند کرد

کارگزاران زیارتی همانند کلیه اقشار خشم و انزجار خود را به نمایش خواهند گذاشت. 

مدیر سایت امتیاز به خبر :