جمعه 10 فروردین 1403
EN

اخبار حج وزیارت

فقط 40درصد ودیعه گذاران حج تمتع،اطلاعات خود را بروز کرده اند.

  • 30 دی 1398
  • 11:52
  • 3 دیدگاه
  • 637 بازدید
  • Article Rating
فقط 40درصد ودیعه گذاران حج تمتع،اطلاعات خود را بروز کرده اند.

سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند،گفت: تا کنون فقط 40درصد از ودیعه گذاران حج تمتع اطلاعات خود را بروز رسانی و تکمیل اطلاعات نموده اند.

 آقای اکبر رضائی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت در گفت گو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه  روند اجرائی برنامه های حج تمتع سال آینده در حال انجام است ؛اظهار داشت یکی از موضوعات مهم قبل از اعلام فراخوان حج تمتع سال 1399تکمیل و بروز رسانی اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته چندین بار فراخوات تکمیل اطلاعات و بروزر سانی اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع اعلام شد،افزود متاسفانه با وجود اطلاع رسانی گسترده هنوز بسیاری از ودیعه گذاران حج تمتع اطلاعات خود را بروز رسانی نکرده اند.

اقای رضائی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و دویست هزار نفر در نوبت تشرف میباشند و فقط 40درصد متقاضیان نسبت به ثبت و تکمیل اطلاعات خود اقدام نموده اند لذا مجدداً از ودیعه گذاران محترم درخواست کرد جهت برنامه ریزی بهتر  نسبت به تکمیل اطلاعات در سامانه reserve.haj.ir اقدام نمایند.

سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت هدف از بروز  رسانی اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع را برنامه ریزی مناسب به منظور اقدامات اجرائی ،آموزشی و و فرهنگی حج تمتع عنوان کرد .

با توجه به نزدیک شدن به ایام اعلام کاروانهای حج 1399 و ثبت نام متقاضیان دارای الویت تشرف در کاروانها،یکی از شروط ثبت نام متقاضیان در کاروانها ثبت  و تکمیل و بروزر سانی اطلاعات در سامانه رزرو حج میباشد.

لازم به ذکر است  در سایت حج و زیارت استان تهران نیز  جهت تکمیل و اخذ کد رهگیری در صفحه اصلی این امکان برای متقاضیان فراهم میباشد و کلیه دارندگان اسناد حج تمتع و کلیه متقاضیانی که قصد انتقال اسناد خود را دارند میبایست نسبت به تکمیل اطلاعات و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند.

 متقاضیان محترم میتوانند در صورت عدم دسترسی به اینترنت و یا عدم آشنائی با فرایند ثبت اطلاعات،از طریق دفاتر و شرکتهای زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند.

ضمناً روابط عمومی استان تهران با شماره تماس 64512132 این عملیات را بصورت تلفنی در روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعات اداری 8الی16 (غیر از ساعت اقامه نماز) برای متقاضیانی که تماس میگیرند انجام خواهد داد.

مدارک لازم : اصل یا تصویر قبض ودیعه گذاری حج تمتع. شماره ملی، ادرس و شماره تلفن منزل و کد پستی، دو شماره تلفن همراه منسوبین درجه اول، و شماره همراه خود متقاضی جهت ارسال پیامک کد رهگیری

 متقاضیانی که نسبت به فرایند نقل و انتقال اسناد حج تمتع اقدام مینمایند حتماً 24   ساعت بعد از صدور قبض ودیعه گذاری  بنام انتقال گیرنده نسبت به دریافت کد رهگیری  از سامانه اقدام نمایند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

nmkinbau
nmkinbau یکشنبه, 06 بهمن,1398 11:37
1
josmvggw
josmvggw یکشنبه, 06 بهمن,1398 11:43
1
فاطمه ابوحمزه
فاطمه ابوحمزه یکشنبه, 06 بهمن,1398 12:07
سلام وعرض ادب بهترین شیوه برای فراخوان آموزش ازطریق صداوسیما می باشد.ضمن چند آگهی وپیام بازرگانی یک الی دوجلسه آموزشی برای توجیه امرمهم والهی حج برای مردم تدارک ببینید .یادمان نرود که مردم آنقدر دغدغه دارند که روزمره به اموز زندگیشان میرسند .ضمنا شایعاتی مینی برعدم امنیت درعربستان وجود دارد که ماتع ثبت نام وتکمیل فرم میشود .متطورم درخواست کدرهگیری می باشد همچنین برخی خانواده ها تمکن مالی ندارند برای پرداخت مابه التفاوت هزینه اعزام.امیدوارم نسبت به آموزش وتوجیه مردم دراین زمینه اقدام شایسته ایی بعمل آید.متشکرم