ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403
EN

اخبار حج وزیارت

حضور پرشور و توام با معرفت زائران ایرانی در سامرا/زوار ایرانی پول نقد کافی به همراه داشته باشند

  • 21 مهر 1398
  • 15:50
  • 0 دیدگاه
  • 497 بازدید
  • Article Rating
حضور پرشور و توام با معرفت زائران ایرانی در سامرا/زوار ایرانی پول نقد کافی به همراه داشته باشند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : حضور پرشور و توام با معرفت واخلاق زائران ایرانی در سامرا فضای دلنشینی وحال و هوای متفاوتی را در این خاک مقدس ایجاد کرده است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، علی رضا رشیدیان در جریان بازدید از روند حضور زائران اربعین حسینی در عراق، بازدیدی از سامرا و نجف اشرف داشت و طی آن افزود : حضور زائران ایرانی علاوه بر نجف اشرف در سامرا فوق العاده گسترده است.

وی اظهار کرد : متولیان وخدام حرمین عسگریین حضور این حجم جمعیت زائر را کم نظیر می خواندند حضوری که از سوی زائران ایرانی توام با معرفت و اخلاق است و زیارتی توام با حضور قلب و معنوی را در پی دارد.

**زائران پول نقد کافی همراه داشته باشند

رشیدیان یکی از مشکلاتی که زائران در جریان سفر به سامرا و برخی دیگر از شهرها و نیز بهنگام ورود به خاک عراق دارند عدم همراه داشتن پول کافی دانست.

وی با بیان اینکه دستگاه های ATM ایرانی در اکثر شهرهای عراق وجود ندارد و تاکید کرد: زائران به هنگام سفر پول نقد کافی برای حمل و نقل و مانند آن داشته باشند.

وی با توضیح اینکه بخش عمده جابه جایی زائران در داخل عراق توسط ناوگان حمل ونقل عراقی انجام می شود بویژه زائران بعد از عبور از مرز باید با این وسایل حمل و نقلی تا نجف بروند و در سامرا هم همین موضوع حاکم است، گفت : از این رو زائران باید وجه نقد لازم را همراه داشته باشند.

وی افزود: در این میان یکی از مشکلات موجود در سامرا و نیز مرز تفاوت زیاد و افزایش افسار گسیخته نرخ های حمل و نقل بعد از افزایش جمعیت زائران ایرانی از سوی خودروهای عراقی است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : در این رابطه طی دیداری با سفیر کشورمان در عراق خواهان پیگیری این موضوع از مقامات عراقی برای نظارت و کنترل بر این شرایط شدیم .

**کودکان خردسال و افراد بیمار وکهنسال به سفر اربعین نروند

وی در ادامه با اشاره به ازدحام جمعیت طی روزهای آتی در عراق و مسیرهای کربلا و نجف توصیه کرد : زائران از همراه آوردن کودکان و نیز افراد بیمار و یا کهنسال و افراد دارای مشکلات جسمی – حرکتی و غیره در این شرایط خودداری کنند.

**زائران بعد از زیارت سریعتر به کشور بازگردند

وی همچنین تاکید کرد : زائران بعد از زیارت عتبات سریعتر بازگردند زیرا زیرساختهای عراق ظرفیت خدمت رسانی به این جمعیت را ندارد .

رشیدیان تصریح کرد : مردم عراق خالصانه همه داشته های خود را برای پذیرایی از زائران اباعبدالله به کار گرفته اند اما زیرساخت های حمل و نقلی و جاده ای این کشورپاسخگوی نیازهای این حجم گسترده جمعیت نیست و هم اینک شاهد بروز کمبود آب در نجف هستیم .
مدیر سایت امتیاز به خبر :