ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403
EN

اخبار حج وزیارت

رئیس سازمان حج و زیارت ؛تکلیف در زمان جنگ دفاع از کشور بود و امروز مدیریت جهادی

  • 08 مهر 1398
  • 09:17
  • 0 دیدگاه
  • 438 بازدید
  • Article Rating
 رئیس سازمان حج و زیارت ؛تکلیف در زمان جنگ دفاع از کشور بود و امروز مدیریت جهادی

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه در شرایط امروزی برای توسعه و پیشرفت و استقلال کشور همه باید تکلیف خود را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی بدانند، گفت: در زمان جنگ این تکلیف، دفاع از میهن اسلامی بود و کار خود را به خوبی انجام می دادیم اما امروز مدیریت جهادی که یکی از درسهای سالهای دفاع مقدس است باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای علی رضا رشیدیان در پنجمین نشست شورای هماهنگی ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به میزبانی سازمان حج و زیارت برگزار شد اظهار کرد: امیدواریم خداوند به همه ما این توان را بدهد که تکلیف خود را نسبت به ارزشهای دینی، شهدا و امام شهدا بشناسیم و عامل به تکلیف در زمانه خود باشیم.

وی با یادآوری ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش گفت: حب امام حسین، راه امام حسین و فعل امام حسین برای ما و تمامی امت پیامبر یک رحمت بی پایان تا روز قیامت است و امیدواریم قدردان این مکتب بزرگ انسان ساز باشیم.

رشیدیان، رزمندگان دفاع مقدس و ایثارگران و مدافعان حرم را شاگردان ممتاز مکتب امام حسین دانست و تاکید کرد: رزمندگان و ایثارگران افرادی بودند که جان خود را برای اعتلای ارزشهای دینی، آزادی، انقلاب و تمامیت ارضی کشور فدا کردند.

وی با ارج نهادن هفته دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان و ایثارگران تاکید کرد: هفته دفاع مقدس هفته احیا کنندگان مکتب عاشورا در زمان حاضر است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه باید در مراسم هایی همانند هفته دفاع مقدس یا دیگر مناسبتهای فرهنگی و مذهبی به احیای محتوای آن ایام پرداخته شود، گفت: باید احیای ارزشهایی که به آن مناسبت تعلق دارد مورد توجه قرار گیرد؛ به عنوان مثال در میلاد یا شهادت امام معصوم باید پیام و محتوای کلام ایشان برای جامعه و بویژه نسل جوان تبیین شود.

رئیس سازمان حج و زیارت که در جمع شورای هماهنگی ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می گفت، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت سنگینی در حوزه فرهنگی به دوش دارد چراکه انقلاب و نظام ما مبتنی بر فرهنگ است و باید به این مهم توجه شود؛ باید بتوانیم فرهنگ اصیل دینی و انقلابی خود را به نسل امروز معرفی کنیم.

رشیدیان همچنین به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امر به معروف به معنای این است که انسانها در مسیر تعالی و رشد، به راهها و مسیرهای نورانی دست پیدا می کنند و خوبی ها را به دیگران می آموزند؛ مبنای امر به معروف نیز از حب و علاقه به انسانها جاری می شود.

وی، محبت به خلق خدا را مبنای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله اصول تعالی بخش جامعه محسوب می شود که باید به مبنای آن که محبت به انسانها است توجه شود.

وی خطاب به اعضای شورا اظهار کرد: شورای مقدسی که به عنوان شورای ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است می تواند سلسله مقدسی در بدنه این وزارتخانه باشد تا بتواند در موضوع توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جای جای این سازمان که ماموریت فرهنگی دارد ، کار اساسی و مبنایی برای احیا و تداوم ارزشهای دینی و معنوی و فرهنگی را دنبال کند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه همه باید تکلیف خود را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی بدانند، گفت: در زمان جنگ این تکلیف،دفاع از میهن اسلامی بود و همگی کار خود را به خوبی انجام می دادیم اما امروز مدیریت جهادی که یکی از درسهای سالهای دفاع مقدس است باید مورد توجه قرار گیرد.

رشیدیان با بیان اینکه معنا و مفهوم مدیریت جهادی باید متناسب با شرایط امروز باشد، گفت: نمادهای مدیریت جهادی و کار ایثارگرانه در روزگار حاضر، کار مخلصانه برای حل مشکلات مردم و انجام وظایف در جهت پیشرفت و توسعه کشور است.

وی افزود: هر کس در حوزه فعالیت خود باید فرهنگ ایثارگری را مورد توجه قرار دهد و به صورت مخلصانه برای توسعه حوزه فعالیتی خود و توسعه و پیشرفت کشور تلاش نماید.

رشیدیان با بیان اینکه باید مدیریت و کار جهادی مدنظر قرار گیرد، گفت: ارزشهای ایثارگری در کار امروز ما شامل صداقت، سلامت، از خودگذشتگی، خدمت صادقانه برای مردم عدالت در محیط کار، ایجاد زمینه برای توسعه و پیشرفت، تعامل مثبت با مردم و محبت به آنها است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و فداکاری برای مردم به عنوان یک سند افتخار از دوران دفاع مقدس محسوب می شود، گفت: در حال حاضر نیز ایثارگری و فداکاری به نفع مردم در این است که هر چه در توان داریم برای آنها تلاش کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم همه ما توفیق داشته باشیم تا ادامه دهندگان راه فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی برای پیشرفت و اعتلای کشورمان باشیم.
مدیر سایت امتیاز به خبر :