پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

اخبار حج وزیارت

ثبت نام در سامانه سماح بمنظور برنامه ریزی و تسهیل در خدمات رسانی به زائرین اربعین است.

  • 03 مهر 1398
  • 10:44
  • 0 دیدگاه
  • 752 بازدید
  • Article Rating
ثبت نام در سامانه سماح بمنظور برنامه ریزی و تسهیل در خدمات رسانی به زائرین اربعین است.

مدیر کل برنامه ریزی و نظارت عتبات عالیات با تاکید بر اینکه ثبت نام در سامانه سماح ضرورتی ایجابی است ، گفت : این سامانه و آمار حاصله ،زمینه مدیریت و برنامه ریزی ، تدارک و توزیع امکانات وتسهیل خدمات دهی به زائران درداخل کشور، مرزها و نیز کشورعراق را فراهم می کند، ضمن آنکه خود امکانی برای پوشش بیمه ای زائران و خدمات بعد از آن است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی در این رابطه افزود : در واقع سامانه سماح به ساماندهی اعزام زائرین اربعین کمک می کند.
وی عنوان کرد : امسال بر اساس پیش بینی ها، سه میلیون ایرانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی عازم کربلا می شوند که برنامه ریزی برای تامین نیازها و استقرار تدارکات مورد نیاز در مرزها و نیز در عراق به تناسب جمعیت عبوری و خدمات دهی به آنها برمبنای آمارهای حاصل از سامانه سماح انجام می شود.
وی تصریح کرد : این جمعیت گسترده زائر در فاصله زمانی اندک به این سفرمی روند و توزیع مناسب خدمات دربخش های مختلف اعم از ایستگاه های صلواتی ،ناوگان حمل و نقلی ، خدمات درمانی و پزشکی و غیره برمبنای پراکندگی و حجم جمعیت و توزیع آن بسیار مهم است.
وی تاکید کرد : درواقع این سامانه ضرورتی برای ساماندهی خدمات به این جمعیت چند میلیون زائر آن هم در زمانی کوتاه است.
رحمانی گفت : برای برنامه ریزی و هدایت صحیح این جمعیت میلیونی زائرین اربعین نیاز است اطلاعات را از قبل سفردراختیار داشته باشیم چه جمعیتی ، از چه استان هایی، در چه روزهایی عازم این سفر می شوند ، مرزهای عبوری آنها کدام است ، با چه وسیله ای زمینی اعم از شخصی و عمومی ، ریلی یا هوایی میرود می روند ، زمان بازگشت آنان ، ترکیب سنی و جنسیتی و غیره همه از مباحث مهم برای برنامه ریزی و خدمت رسانی به زائران اربعین است که از طریق این سامانه می توان بخش زیادی از این اطلاعات را کسب کرد.
وی اظهارکرد : براساس این اطلاعات هر یک از دستگاه ها و بخش ها از نیروی انتظامی تا راهداری ، پلیس ، بخش های امنیتی ، خدماتی ، و غیره برایخدمات دهی مناسب به زائران و تامین ایمنی و امنیت آنان می توانند برنامه ریزی و اقدام کنند.
وی ادامه داد : اما خدمت مهم دیگری که ثبت نام در این سامانه برای جمعیت گسترده زائران اربعین حسینی براساس اجماع و تصمیم مسئولان کشور فراهم کرده پوشش بیمه ای همه متقاضیان این سفر معنوی است.
وی با بیان اینکه هزینه بیمه هرزائر نسبت به سال گذشته با وجود افزایش هزینه ها با هدف تسهیل شرایط زائران ثابت نگه داشته شده و هیچ افزایشی نداشته است ، عنوان کرد : بحث بیمه از ضروریاتی است که با توجه به تجارب چند سال گذشته در واقع ضرورتی انکارناپذیر، الزامی شدن آن بسیارمهم بود .
مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.