شنبه 31 شهریور 1403
EN

اخبار حج وزیارت

بازدید مسئولان بعثه و امورحج و زیارت از قرارگاه موقت کنسولگری کشورمان در نجف / ارائه گزارش دستگاههای خدمت رسان در موسم اربعین

  • 31 مرداد 1403
  • 09:31
  • 0 دیدگاه
  • 20 بازدید
  • Article Rating
بازدید مسئولان بعثه و امورحج و زیارت از قرارگاه موقت کنسولگری کشورمان در نجف / ارائه گزارش دستگاههای خدمت رسان در موسم اربعین

در بازدید مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و امور حج و زیارت از قرارگاه موقت کنسولگری کشورمان در نجف نمایندگان دستگاههای مختلف از خدمات ارائه شده به زائران ایرانی گزارش داده و در مجموع عملیات امسال را روانتر توصیف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سفر به عراق امروز به قرارگاه موقت کنسولگری کشورمان در نجف رفت و ضمن دیدار با حجت الاسلام و المسلمین رضی‌الدین کاظمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف در جریان فعالیت ها و خدمات ارائه شده توسط دستگاههای مختلف در موسم اربعین و زائران ایرانی قرار گرفت.

در این بازدید که آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از معاونین این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام و المسلمین نواب را همراهی می کردند نمایندگان شهرداری مشهد، سازمان حج و زیارت در ستاد مرکزی امداد و راهنمایی زائران، امور بین الملل بانک سپه، هلال احمر،فراجا، بیمه و اداره گذرنامه نهاد ریاست جمهوری در در جمع مسئولان حوزه حج و زیارت و سرکنسولگری کشورمان در نجف در گزارش های خود به خدماتی که به زائران اربعین حسینی در حوزه های مختلف ارائه می شود اشاره و برخی مشکلات زائران در موسم اربعین را برشمردند و تاکید کردند که همگان با استفاده از تجارب سال های قبل تلاش کرده اند که برنامه ریزی مناسب را برای ارائه خدمات به زائران انجام دهند.

نماینده شهرداری مشهد با اشاره به اعزام بیش از 600 نیرو و بیش ار بیست دستگاه ماشیی آلات به نجف برای کمک به نظافت شهر قدیم نجف اظهار داشت: این نیروها در سه شیفت کاری درحال فعالیت هستند و مسئولان شهرداری نجف هم از خدمات ارائه شده رضایت دارند.

نماینده ستاد اربعین بانک سپه هم در باره خدمات ارزی و ریالی ارائه شده به زائران توضیحاتی داد و نماینده سازمان حج و زیارت در ستاد مرکزی امداد و راهنمایی زائران و گمشدگان تاکید کرد که امسال با برنامه ریزی انجام شده توسط این سازمان فرآیندی تعریف شده است تا زائران گمشده سریعتر به همراهان و یا خانواده هایشان بپیوندند.

نماینده جمعیت هلال احمر نیز به ارائه حدود 400 هزار مورد خدمات دارویی و درمانی به زائران حسینی از 21 مرداد ماه تاکنون اشاره کرد و نماینده بیمه معلم هم از تعامل خوب و سازنده با هلال احمر در ارائه خدمات درمانی به زائران در شهرهای زیارتی و بیمارستان های عراقی و درمانگاههای هلال احمر خبر داد .

وی تعداد زائران اربعین را که تاکنون در عراق و ایران جان باختند یازده نفر ذکر و اشاره کرد که دو نفر از آنها بیمه نبودند .

در ادامه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از تلاش ها و خدمات ارائه شده به زائران، بر لزوم ارتباط بیشتر دستگاههای فعال در موسم اربعین با یکدیگر و همچنین طرف های عراقی برای خدمات رسانی بهتر به زائران تاکید کرد و اهمیت کار علمی و استفاده از راهکارهای نو با مدنظر قراردادن آسیب های سال های گذشته را در برطرف کردن نیازهای زائران یادآور شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: با هدایت و نظارت سرکنسول محترم نجف مجموعه دستگاههای ایرانی در شهر امیر مومنان درتلاش برای خدمت گذاری بهتربه زائران هستند که قابل تقدیر است.

در این نشست، رئیس سازمان حج و زیارت هم با اشاره به خدمات مختلفی که برنامه کاربردی «همیار اربعین » در اختیار زائران قرار می دهد، گفت: زائران می توانند با نصب این برنامه اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند که در تسهیل سفرشان موثر است.

وی افزود: مجموعه حج و زیارت تلاش کرده است که در بخش ثبت نام و اعزام زائران، بیمه و امداد و راهنمایی امور زائران و گمشدگان امکانات مناسب را فراهم آورد.

این گزارش حاکیست، در این بازدید سرکنسول کشورمان در نجف و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در باره خدمات و تسهیلاتی که کنسولگری کشورمان دراین شهر به زائرین اربعین ارائه می دهد گفتگو و خدمتگزاری به زائران را روان تر از سال های گذشته توصیف کردند

برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان از واحدهای مختلف قرارگاه موقت کنسولگری کشورمان در نجف که در جوار حرم امام علی (ع) برپا شده است ازجمله خدمات کنسولی، بیمه ، هلال احمر و واحد امداد و راهنمایی امور زائران و گمشدگان بازدید کرد و ضمن گفتگو با تعدادی از زائران با توضیحات دست اندرکاران هر بخش و سرکنسول کشورمان در نجف از خدماتی که به مراجعه کنندگان ارائه می شود، مطلع شد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :